12 novembre 2013

I. Εκπαίδευση για την Αειφορία ( Από το Κέντρο Εκπαιδευτικής Ερευνας)

I.     Εκπαίδευση για την Αειφορία 1.    Εισαγωγή Πολλές από τις θεωρητικές αναφορές και τις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές προσεγγίσεις εδράζονται στις σχέσεις των ανθρώπινων κοινωνιών με το περιβάλλον. Ήδη όλοι οι πατέρες της ευρωπαϊκής εκπαίδευσης, από τον Comenius έως τον Locke και από τον Rousseau έως τον Pestalozzi, όλοι θεωρούσαν το περιβάλλον ως πηγή σημαντικών εμπειριών, γνώσεων και εκπαιδευτικών εργαλείων. Όλοι οι διάδοχοί τους μέχρι τον Dewey και τον παιδαγωγικό ριζοσπαστισμό του... [Lire la suite]
12 novembre 2013

Ατμοσφαιρική ρύπανση - Παγκόσμια κλιματική αλλαγή ( Απο το Κέντρο Εκπαιδευτικής έρευνας)

1.    Εισαγωγή Το παγκόσμιο κλίμα είναι αποτέλεσμα της πολύπλοκης αλληλεπίδρασης εκατοντάδων μεταβλητών που χαρακτηρίζουν, από τη μια πλευρά, την κύρια πηγή ενέργειας, δηλαδή την ηλιακή ακτινοβολία, και από την άλλη, ένα μεγάλο αριθμό γήινων χαρακτηριστικών και φαινομένων που το διαμορφώνουν, όπως η σύσταση της ατμόσφαιρας, οι άνεμοι και τα θαλάσσια ρεύματα, η τοπογραφία, τα νέφη, τα υδάτινα κατακρημνίσματα (βροχή, χιόνι, χαλάζι), οι ηφαιστειακές εκρήξεις, κ.ά. Οποιαδήποτε επέμβαση του ανθρώπου στους παράγοντες που... [Lire la suite]
12 novembre 2013

ΑΠΟ ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ Εσωτερικά Ύδατα

Εσωτερικά Ύδατα 1.    Εισαγωγή Τα υδάτινα οικοσυστήματα που χαρακτηρίζονται από την παρουσία του γλυκού νερού, ονομάζονται "εσωτερικά ύδατα" και περιλαμβάνουν τα "επιφανειακά ύδατα" που σχηματίζουν τους υγροτόπους και τα "υπόγεια ύδατα", τα οποία επηρεάζονται, αλλά και επηρεάζουν τα επιφανειακά ύδατα. Τα επιφανειακά ύδατα αποτελούνται από: α)   Φυσικά οικοσυστήματα, όπου το νερό είναι στάσιμο, δηλαδή τις λίμνες (μόνιμες και εποχιακές), τα έλη του γλυκού νερού, τους βάλτους, τα τέλματα, τις τυρφώδεις εκτάσεις, τα... [Lire la suite]
12 novembre 2013

ΑΠΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ Φυσικά Οικοσυστήματα

  1.    Η έννοια του οικοσυστήματος Ένα οικοσύστημα αποτελείται από μια οργανωμένη ενότητα βιοτικών (φυτά, ζώα, μικροοργανισμοί) και αβιοτικών παραγόντων (νερό, έδαφος, αέρας) που ανταλλάσσουν μεταξύ τους ενέργεια, υλικά και πληροφορία και τροφοδοτούνται από μια πηγή ενέργειας. Το μέγεθος ενός οικοσυστήματος είναι τυχαίο και τα όρια του ορίζονται από τον ερευνητή που επιθυμεί να το μελετήσει. Έτσι οικοσύστημα μπορεί να θεωρηθεί ένα φυτό, ένα δάσος, μια λίμνη, ένα πέλαγος, το μέρος της γης που καλύπτεται από θαλασσινό... [Lire la suite]

12 novembre 2013

European School Radio

Καλησπέρα σας, στα σχολεία έφτασε η παρακάτω ανακοίνωση για το European School Radio. Μπορείτε να το αξιοποιήσετε και στα προγράμματα eTwinning!  Θα υπάρχει και ειδική ζώνη ξενόγλωσσων εκπομπών! Όπως θα διαβάσετε παρακάτω: "Μπορείτε να συμμετέχετε με τις δικές σας ραδιοφωνικές εκπομπές (θα μεταδίδονται περιοδικά εντός της σχολικής χρονιάς) που παράγονται στα πλαίσια των  προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων, ερευνητικών εργασιών, βιωματικών δράσεων ή δράσεων ευέλικτης ζώνης, καθώς και από ραδιοφωνικές εκπομπές... [Lire la suite]
Posté par perivallontiki à 07:47 - - Commentaires [0] - Permalien [#]
Tags :
09 novembre 2013

Διαμεσογειακό Πρόγραμμα Assises Jeunes Méditerrannée

  12.00 Normal 0 false false false EL X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4 /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Κανονικός πίνακας"; ... [Lire la suite]
Posté par perivallontiki à 08:16 - - Commentaires [0] - Permalien [#]
Tags :
09 novembre 2013

Εκπαιδευτικά προγράμματα των ΚΠΕ της Αττικής

Εκπαιδευτικά προγράμματα των ΚΠΕ της Αττικής (Η ταξινόμηση και παρουσίαση των ΚΠΕ Αττικής είναι της συναδέλφου Αλεξάνδρας Τσίγκου Υπέυθυνης ΠΕ της Α/θμιας Δυτικής Αττικής .) Οι μαθητικές ομάδες που υλοποιούν περιβαλλοντικό πρόγραμμα έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν ένα ημερήσιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα σε Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, στου οποίου την εμβέλεια ανήκει η Διεύθυνση Εκπαίδευσης. Όλα τα προγράμματα των ΚΠΕ είναι βιωματικά, έχουν διεπιστημονικό χαρακτήρα, στηρίζονται στην προϋπάρχουσα γνώση και εμπειρία των... [Lire la suite]
Posté par perivallontiki à 06:51 - - Commentaires [0] - Permalien [#]
Tags :