Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ-ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
12 octobre 2020

Επιμορφωτικό εξ αποστάσεως σεμινάριο «Αγώνες αντιλογίας Οdyssey στην εκπαίδευση STEM: “Eνεργειακό Ζήτημα: Πυρηνική ενέργεια κα

Σας ενημερώνουμε ότι η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας  Εκπαίδευσης Γ΄ Αθήνας, διοργανώνει δια των Υπευθύνων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Πολιτιστικών Θεμάτων  επιμορφωτικό  webinar σε συνεργασία με το Iνστιτούτο Ρητορικών και Επικοινωνιακών Σπουδών Ελλάδας (Ι.Ρ.Ε.Σ.Ε).

αρχείο λήψης

Το σεμινάριο έχει θέμα: 
 «Αγώνες αντιλογίας Οdyssey στην εκπαίδευση STEM: “Eνεργειακό Ζήτημα: Πυρηνική ενέργεια και ανανεώσιμες μορφές ενέργειας”»
Το  Επιμορφωτικό Σεμινάριο θα πραγματοποιηθεί διαδικτυακά, την Δευτέρα 19 Οκτωβρίου 2020 και ώρες 17:00 έως 19: 30. 
Το σεμινάριο διοργανώνεται στο πλαίσιο διάχυσης του Ευρωπαϊκού ερευνητικού προγράμματος Erasmus+ KA2 “Odyssey: Οxford Debates for Youths in Science Education / Odyssey: Αγώνες Αντιλογίας για Νέους στην Εκπαίδευση των Φυσικών Επιστημών” 
 (Νο 2018-1-PL01-KA201-050823) και θα πραγματοποιηθεί μέσω ψηφιακής πλατφόρμας Webex. 
Το link θα σας αποσταλεί την προηγουμένη του σεμιναρίου στο email που έχετε δηλώσει στην φόρμα εγγραφής σας.  
To πρόγραμμα Odyssey αποτελεί στρατηγική σύμπραξη μεταξύ τεσσάρων ερευνητικών κέντρων: της Ελλάδας (Ι.Ρ.Ε.Σ.Ε.), Σερβίας (Κέντρο για την Προώθηση της Επιστήμης), Εσθονίας (Κέντρο Ενέργειας) και Πολωνίας (Ινστιτούτο Γεωφυσικής Πολωνικής Ακαδημίας Επιστημών), με συντονίστρια χώρα την Πολωνία.  
Το πρόγραμμα μελετάει, ερευνά, προτείνει και ενθαρρύνει την ανάπτυξη του ενδιαφέροντος και των γνώσεων των μαθητών σε σύγχρονα επιστημονικά θέματα STEM, με περιβαλλοντικές, ηθικές και κοινωνικο-πολιτικές διαστάσεις, μέσα από τη συμμετοχή τους σε αγώνες αντιλογίας (debates) και την καλλιέργεια των επικοινωνιακών δεξιοτήτων στη μητρική γλώσσα, στην επιχειρηματολογία και στον δημόσιο λόγο.
Σκοπός του επιμορφωτικού webinar είναι οι εκπαιδευτικοί να γνωρίσουν το πρόγραμμα Odyssey μέσα από την παρουσίαση των πνευματικών προϊόντων του προγράμματος: (α) Mεθοδολογικός Οδηγός 03 για την εφαρμογή των Oxford Debates στη σχολική πρακτική της εκπαίδευσης STEM,  β) Μεθοδολογικός Οδηγός 04 ΟDYSSEY-Οxford Debates για Νέους στη Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών και να εξοικειωθούν με τις αρχές διεξαγωγής ενός αγώνα αντιλογίας Odyssey στη σχολική τάξη.
  Έναυσμα για τη βιωματική ανταλλαγή επιχειρημάτων από τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς θα δώσει η παρουσίαση ενός από τα εξεταζόμενα επιστημονικά θέματα του εκπαιδευτικού οδηγού 08 με τίτλο: «Ενεργειακό Ζήτημα: Πυρηνική ενέργεια και ανανέωσιμες μορφές ενέργειας», o οποίος θα αποσταλεί στο e-mail των συμμετεχόντων δύο ημέρες πριν την πραγματοποίηση του σεμιναρίου. Στο πλαίσιο τoυ εκπαιδευτικού οδηγού γίνεται σαφές ότι η χρήση και το κόστος της ενέργειας επηρεάζουν την καθημερινή ζωή όλων αλλά και ότι από τη χρήση της ενέργειας προκύπτουν  θέματα, όπως οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, η όξινη βροχή και η κλιματική αλλαγή. Επίσης, θίγεται ότι οι οικονομίες των κρατών, παγκοσμίως, χρησιμοποιούν μη ανανεώσιμες μορφές ενέργειας (ορυκτά καύσιμα) σε υψηλό ποσοστό. Παρόλα αυτά, η εξάρτηση από την εξάντληση των αποθεμάτων ορυκτών καυσίμων, λόγω των διαρκώς αυξανόμενων ενεργειακών αναγκών, θέτει, επιτακτικά, την ανάγκη αξιοποίησης άλλων μορφών ενέργειας. Οι σύγχρονες κοινωνίες αναζητούν λύσεις στο ενεργειακό ζήτημα, οι οποίες, αφενός, καλύπτουν τις ενεργειακές ανάγκες του παγκόσμιου πληθυσμού και, αφετέρου, είναι βιώσιμες και ασφαλείς για το περιβάλλον. 
Στο τέλος, οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί θα κληθούν ανά ομάδες να αποφασίσουν, αν η αξιοποίηση της πυρηνικής ενέργειας ή των ανανεώσιμων πηγών μπορεί, εντέλει, να καλύψει αποτελεσματικά τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η παγκόσμια κοινότητα, όπως στην αυξανόμενη ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας, την αειφορία και βιωσιμότητα της Γης και στους περιβαλλοντικούς κινδύνους που απορρέουν, διατυπώντας τα αντίστοιχα επιχειρήματα υπέρ ή κατά σε κάθε περίπτωση, μετά τη διερεύνηση και μελέτη του θέματος.
Υποβολή αιτήσεων : https://forms.gle/w8NJUdAFqD82LLuXA  μέχρι την Δευτέρα 19/10/20 
Ώρα 14.00 
Ιστοσελίδα του προγράμματος: https://odyssey.igf.edu.pl/?fbclid=IwAR1GRkRXsZStRNjIuSl4N6Z9CUr9rAtbJdpqss-7VSd0ZiKm2QlMeBx6ojU
Εισηγήτριες:
Παναγιώτα Αργύρη, Μαθηματικός, Μ.Sc., M.Ed., μέλος του Ινστιτούτου Ρητορικών και Επικοινωνιακών Σπουδών Ελλάδας (Ι.Ρ.Ε.Σ.Ε.)
Φωτεινή Εγγλέζου, Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου στο 6ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ Αττικής, Συνεργαζόμενο Εκπαιδευτικό Προσωπικό στο Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο, Πρόεδρος του Ινστιτούτου Ρητορικών και Επικοινωνιακών Σπουδών Ελλάδας (Ι.Ρ.Ε.Σ.Ε.)
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ
17.00 : Χαιρετισμοί 
17.10 – 17.20: Παρουσίαση των προγράμματος Odyssey. Στόχοι και επιδιώξεις αναφορικά με την καλλιέργεια δεξιοτήτων στην εκπαίδευση STEM
17.20 – 17.35: Παρουσίαση του μοντέλου αντιλογίας Odyssey στην τάξη. Αρχικά ευρήματα από την πιλοτική εφαρμογή του προγράμματος.
17.35 – 17.45: Βασικές αρχές για τη δημιουργία επιστημονικών επιχειρημάτων. 
17.45 – 18.00: Παρουσίαση του εκπαιδευτικού οδηγού «Ενεργειακό Ζήτημα: Πυρηνική ενέργεια και ανανεώσιμες μορφές ενέργειας»
18.00-18.15: Προετοιμασία των εκπαιδευτικών για τη διαμόρφωση των επιχειρημάτων υπέρ και κατά του θέματος αντιλογίας
18.15 – 19.00: Βιωματική συμμετοχή σε on-line αγώνες αντιλογίας
19.00- 19.15: Ερωτήσεις-Συζήτηση-Συμπεράσματα
 
Publicité
Publicité
Commentaires
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ-ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Publicité
Pages
Visiteurs
Depuis la création 126 170
Newsletter
Publicité