Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ-ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
31 mars 2016

Διήμερο επιμορφωτικό σεμινάριο με τίτλο: «Αειφόρο σχολείο: τι, πώς και γιατί;»

 

Οι Διευθύνσεις Δ.Ε. και Π.Ε. Γ΄ Αθήνας, δια των Υπευθύνων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, σε συνεργασία με τοΕργαστήριο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης/Εκπαίδευσης για την Αειφόρο Ανάπτυξη (Εργ.ΠΕ/ΕΑΑ) τουΠανεπιστημίου Αθηνών -Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία (ΤΕΑΠΗ)  προτίθενται να οργανώσουν διήμερο επιμορφωτικό σεμινάριο με τίτλο:

«Αειφόρο σχολείο: τι, πώς και γιατί;»

Το σεμινάριο θα διεξαχθεί στις 8 και 9 Απριλίου 2016  στο 24ο Δ.Σ. Ιλίου, Καρπάθου (τέρμα) (χάρτης σχολείου:  https://goo.gl/maps/gk9FW4CZCqr και απευθύνεται σε 60 εκπαιδευτικούς των δύο Διευθύνσεων.

Το σεμινάριο πραγματοποιείται στο πλαίσιο υλοποίησης δράσεων των Τοπικών Δικτύων: «Προς ένα αειφόρο σχολείο: το σχολείο μου» (Β/θμια) και  «Το σχολείο μας συναντιέται με την Αειφορία» (Α/θμια)  και απευθύνεται, κατά προτεραιότητα, στα μέλη των Τοπικών Δικτύων και σε όσους άλλους εκπαιδευτικούς ενδιαφέρονται να ενημερωθούν για το Αειφόρο Σχολείο.

              Τα Σχολεία μέλη του Δικτύου στην Διεύθυνσή μας  είναι:

                     7ο  Γ/σιο Περιστερίου

                     6ο Γ/σιο Χαϊδαρίου

                     3ο Γ/σιο Καματερού

                     1ο ΕΚ Αγ.Αναργύρων

                     7ο ΓΕΛ Περιστερίου

                      9ο Γ/σιο Ιλίου

                      Εκπαιδευτήρια Αυγουλέα Λιναρδάτου

                      5ο ΓΕΛ Ιλίου

                      2ο ΓΕΛ Καματερού

                      Ε.Ε.Ε.Ε.Κ Αιγάλεω

                      2ο ΓΕΛ Χαϊδαρίου

                      2ο ΕΠΑΛ ΙΛΙΟΥ

                      3ο Γ/σιο Αιγάλεω

 

Στόχος είναι οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί να προσεγγίσουν την έννοια του αειφόρου σχολείου, το περιεχόμενο, τα χαρακτηριστικά και τα επίπεδα λειτουργίας του και να σχεδιάσουν τις δικές τους διδακτικές παρεμβάσεις που να ανταποκρίνονται στο πλαίσιο αυτό.

Όσοι εκπαιδευτικοί επιθυμούν να παρακολουθήσουν την ημερίδα καλούνται να δηλώσουν συμμετοχή στην ηλεκτρονική φόρμα http://tinyurl.com/hsp7ogo  έως την Πέμπτη  06/04/2016.

Επισυνάπτεται το πρόγραμμα του σεμιναρίου.

 

  

images

 

 

 
 

 

 


 

 

 

                                    

 

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

 

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, 8 Απριλίου 2016

   

4.30-5.00

Προσέλευση

5.00-5.30

Καλωσόρισμα και παρουσίαση των τοπικών δικτύων από τις Υπεύθυνες Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Γ΄ Αθήνας  Ελένη Νιάρχου (Α/θμια)  και Ιωάννα Ντίνου (Β/θμια)

5.30-6.30

«Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη: Το αειφόρο σχολείο», Ευγενία Φλογαΐτη - Καθηγήτρια Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία (ΕΚΠΑ- ΤΕΑΠΗ)

6.30-7.00

Διάλειμμα

7.00-7.20

«Ενδυναμώνοντας τη συμμετοχή των μαθητών στο πλαίσιο του αειφόρου σχολείου», Χριστίνα Κάτσενου, Δασκάλα 1ου Δ. Σ. Μεταμόρφωσης, Δρ. Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ-ΤΕΑΠΗ)

7.20-7.40

«Συνεργασία σχολείου-οικογένειας στο πλαίσιο του αειφόρου σχολείου», Έλλη Ναούμ, Προϊσταμένη 2ου Νηπιαγωγείου Αγίων Αναργύρων, Δρ. Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ-ΤΕΑΠΗ)

7.40 - 8.00

«Το 24ο Δ.Σ. Ιλίου συναντιέται με την Αειφορία», παρουσίαση των δράσεων του σχολείου από την Αθηνά Περιφάνου, Διευθύντρια του 24ου Δ.Σ. Ιλίου

8.00 - 8.30

Ερωτήσεις - Συζήτηση

   

 

ΣΑΒΒΑΤΟ, 9 Απριλίου 2016

8.30-9.00

Προσέλευση

9.00-11.00

Ομάδα α:παρακολούθηση εργαστηρίου «Συνεργασία σχολείου-οικογένειας στο πλαίσιο του αειφόρου σχολείου: από τη θεωρία στην εκπαιδευτική πράξη», Έλλη Ναούμ, Προϊσταμένη 2ου Νηπιαγωγείου Αγίων Αναργύρων, Δρ. Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης

 

Ομάδα β:παρακολούθηση εργαστηρίου «Προσεγγίζοντας την έννοια και τις διαστάσεις του αειφόρου σχολείου στην εκπαιδευτική πράξη», Χριστίνα Κάτσενου, Δασκάλα 1ου Δ. Σ. Μεταμόρφωσης, Δρ. Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Χριστίνα Νομικού, Διευθύντρια 7ου Δ.Σ. Αγ. Δημητρίου, Υποψ. Δρ. Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης

11.00-11.30

Διάλειμμα

11.30-1.30

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ομάδα α:παρακολούθηση εργαστηρίου «Προσεγγίζοντας την έννοια και τις διαστάσεις του αειφόρου σχολείου στην εκπαιδευτική πράξη», Χριστίνα Κάτσενου, Δασκάλα 1ου Δ. Σ. Μεταμόρφωσης, Δρ. Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Χριστίνα Νομικού, Διευθύντρια 7ου Δ.Σ. Αγ. Δημητρίου, Υποψ. Δρ. Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης

 

Ομάδα β:παρακολούθηση εργαστηρίου «Συνεργασία σχολείου-οικογένειας στο πλαίσιο του αειφόρου σχολείου: από τη θεωρία στην εκπαιδευτική πράξη», Έλλη Ναούμ, Προϊσταμένη 2ου Νηπιαγωγείου Αγίων Αναργύρων, Δρ. Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης

1.30-2.00

Ολομέλεια - Συμπεράσματα

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ : Όλοι οι συμμετέχοντες θα παρακολουθήσουν και τα δυο εργαστήρια χωρισμένοι σε δύο ομάδες.

 

 

 

 

 

 

ΠΕΡΙΛΗΨΕΙΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ

Α) «Συνεργασία σχολείου-οικογένειας στο πλαίσιο του αειφόρου σχολείου: από τη θεωρία στην εκπαιδευτική πράξη» της Έλλης Ναούμ, Προϊσταμένης 2ου Νηπιαγωγείου Αγίων Αναργύρων, Δρ. Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης

 

Σύμφωνα με τις αρχές της Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία και με όραμα το αειφόρο σχολείο επιδιώκουμε την ανάπτυξη σχέσεων επικοινωνίας, αλληλεπίδρασης και συνεργασίας με τις οικογένειες των μαθητών. Θεωρώντας ότι η οικογένεια μαζί με το σχολείο είναι θεσμοί που ασκούν τη μεγαλύτερη επίδραση στην ανάπτυξη και την εξέλιξη των παιδιών, σχεδιάζουμε, υλοποιούμε, παρατηρούμε και επανασχεδιάζουμε δράσεις και δραστηριότητες στο σχολείο και το σπίτι, με επίκεντρο τη συμμετοχή των γονέων στην εκπαίδευση των παιδιών τους. Mια τέτοια εκπαιδευτική στρατηγική μπορεί να επηρεάσει τη λειτουργία της σχολικής μονάδας και να δημιουργήσει ένα αειφόρο κλίμα μεταξύ των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των γονέων τους, το οποίο να διευκολύνει και να ενισχύσει την πορεία για ένα αειφόρο σχολείο; Το ερώτημα αυτό θα τεθεί στο επίκεντρο του συγκεκριμένου εργαστηρίου. Οι συμμετέχοντες θα εργαστούν συμμετοχικά και συνεργατικά σε ομάδες εργασίας και  θα σχεδιάσουν εκπαιδευτικές παρεμβάσεις προσανατολισμένες προς την κατεύθυνση αυτή.

 

Β) «Προσεγγίζοντας την έννοια και τις διαστάσεις του αειφόρου σχολείου στην εκπαιδευτική πράξη», της Χριστίνας Κάτσενου,  Εκπαιδευτικού, Δρ. Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και της Χριστίνας Νομικού, Διευθύντριας 7ου Δ.Σ. Αγ. Δημητρίου, Υποψ. Δρ. Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης

 

 Το Αειφόρο σχολείο προτείνει τις βασικές αρχές για τη λειτουργία ενός σχολείου στην κατεύθυνση της Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία. Τι ακριβώς, όμως, προτείνει το αειφόρο σχολείο; Ποιες είναι οι βασικές του αρχές και πώς αποτυπώνεται η φιλοσοφία του αειφόρου σχολείου στην καθημερινή εκπαιδευτική πράξη; Διαφέρει το αειφόρο σχολείο από το οικολογικό και το πράσινο σχολείο και σε τι συνίσταται η διαφορά τους; Πώς αξιολογούμε τη δράση και τη συμμετοχή των μαθητών μας σε ένα τέτοιο πλαίσιο και πώς αντιλαμβανόμαστε το ρόλο μας ως εκπαιδευτικών; Τα ερωτήματα αυτά θα τεθούν στο επίκεντρο του συγκεκριμένου εργαστηρίου. Οι συμμετέχοντες θα εργαστούν συμμετοχικά και συνεργατικά σε ομάδες εργασίας. Έχοντας ως άξονα τα τρία επίπεδα του αειφόρου σχολείου (παιδαγωγικό, κοινωνικό, τεχνικοοικονομικό) θα επεξεργαστούν τα οράματα και τις προσδοκίες για το σχολείο τους και θα σχεδιάσουν τις δικές τους διδακτικές παρεμβάσεις που να ανταποκρίνονται στο πλαίσιο αυτό.

 

 

 

Publicité
Publicité
Commentaires
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ-ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Publicité
Pages
Visiteurs
Depuis la création 126 167
Newsletter
Publicité