Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ-ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
18 janvier 2016

ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

Ενδεικτικό Πρόγραμμα

Τη Παρασκευή 22/1/2016 μπορούν να παρακολουθήσουν και οι αναπληρωματικοί

Παρασκευή 22 Ιανουαρίου 2016

16.00 – 16.30:Προσέλευση εγγραφές

16.30 – 17.00:Χαιρετισμοί

17.00 –17.30: Η μετανάστευση μέσα από την οπτική της Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία, Γεωργία Λιαράκου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Π.Τ.Δ.Ε. Πανεπιστημίου Αιγαίου, Κώστας Γαβριλάκης, Λέκτορας Π.Τ.Δ.Ε. Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.

17.30 – 17.40: S.A.M.E. WORLD: Ένα Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα για την Περιβαλλοντική Δικαιοσύνη, την Κλιματική Αλλαγή και την Περιβαλλοντική Μετανάστευση, Γεωργία Λιαράκου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Π.Τ.Δ.Ε. Πανεπιστημίου Αιγαίου, Κώστας Γαβριλάκης, Λέκτορας Π.Τ.Δ.Ε. Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. 17.40 – 18.10: Προσφυγική κρίση: Δικαιώματα, Προκλήσεις και Προοπτικές Γεωργία Σπυροπούλου, Συντονίστρια Θεσμικής Πίεσης Διεθνής Αμνηστία «Να 18.10 – 18.30: Διάλειμμα 18.30– 19.00:"(Κοινωνικο)ψυχολογικές διαστάσεις της προσφυγιάς" Βασίλης Παυλόπουλος, Αναπληρωτής Καθηγητής Διαπολιτισμικής Ψυχολογίας - Τμήμα Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ 19.00 – 19.30: «Το τραύμα της προσφυγιάς και οι βιωματικές θεραπείες του: Συμπεράσματα με βάση την εμπειρία των Μικρασιατών προσφύγων», Γ. Τσιμουρής, Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα Κοινωνικής Ανθρωπολογίας, Πάντειο Πανεπιστήμιο.

19.30 – 20.00: «Το δικαίωμα στην εκπαίδευση προσφύγων και μεταναστών. Από τις απαιτήσεις των διεθνών συμβάσεων στην ελληνική πραγματικότητα» Σταματίνα Πούλου, Νομικός, Εκπρόσωπος του Συνήγορος του Πολίτη, Κύκλος Δικαιωμάτων του Παιδιού.

20.00 – 21.00: Συζήτηση

Σάββατο 23 Ιανουαρίου 2016 Όλοι οι συμμετέχοντες θα παρακολουθήσουν ένα εργαστήριο στην πρωινή ζώνη και ένα στην απογευματινή.

9.30 – 13.30: Πρώτη ζώνη εργαστηρίων

13.30 – 14.30: Διάλειμμα ελαφρύ γεύμα

14.30–16.30: Στρογγυλό τραπέζι «Μαρτυρίες». Συντονισμός Στρογγυλού τραπεζιού: Γ. Τσιμουρής

16.30 – 19.30: Δεύτερη ζώνη εργαστηρίων

19.30 - 20.30: Ολομέλεια- Αξιολόγηση- Κλείσιμο Σεμιναρίου

Τίτλος εργαστηρίου- Εμψυχωτές

ΠΡΩΙΝΗ ΖΩΝΗ (9.30 – 13.30)

1 Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και τους πρόσφυγες Εύα Σαββοπούλου (Ύπατη Αρμοστεία) Νίκος Γκόβας – θεατροπαιδαγωγός Πανελλήνιο δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και Τομέας Ενημέρωσης Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες

2 S.A.M.E. World Αειφορία | Ευαισθητοποίηση | Κινητοποίηση | Περιβάλλον στην Παγκόσμια Εκπαίδευση Γ. Λιαράκου (Πανεπιστήμιο Αιγαίου) Κ. Γαβριλάκης (Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων) Δ. Γκότζος (Υπεύθυνος ΔΠΕ Β’ Αθήνας)

3 «Ανθρώπινα δικαιώματα και καταπολέμηση των διακρίσεων» Ευτυχία Σημιακάκη & Ειρήνη Καραμήτσα, εκπαιδεύτριες του ΚΕ.Π.Α.Δ. Βαρβάρα Πετρίδου, Υπεύθυνη Π.Ε. Δ.Δ.Ε. Β΄Αθήνας

4 Ξένος ή ξένιος και ποια η διαφορά; Δήμητρα Ντιρογιάννη, Action Aid Ελλάς Δέσποινα Καρδογέρου, Action Aid Ελλάς 5 Σκληρό καρύδι, μαλακή ψίχα: μια ιστορία που μας μοιάζει. Ελένη Σβορώνου (WWF Ελλάς), Εύα Σαββοπούλου (Ύπατη Αρμοστεία), Βασιλική Κιούπη (Υπεύθυνη ΠΕ ΔΔΕ Πειραιά)

6 « …κι απ’ το θάνατο ακόμα πιο πικρή είσαι προσφυγιά» - Περιβαλλοντικοί πρόσφυγες Σ. Μαργαρίτη (Εκπαιδευτικός) Π. Μάναλης (Εκπαιδευτικός) ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ ΖΩΝΗ (16.30 – 19.30)

7 Ηθικό Δίλημμα και Περιβαλλοντική Μετανάστευση/Προσφυγιά Γ. Λιαράκου (Πανεπιστήμιο Αιγαίου) Κ. Γαβριλάκης (Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων) Δ. Γκότζος (Υπεύθυνος ΔΠΕ Β’ Αθήνας)

8 Η Παιδική Λογοτεχνία κοιτάζει τους Πρόσφυγες στα μάτια… Χρύσα Κουράκη (Ph.D.) Υπεύθυνη Πολιτιστικών θεμάτων Δ/νσης Α/θμιας Εκπ/σης Ανατ. Αττικής Βέρα Βορύλλα (M.Ed.) Υπεύθυνη Περιβ/κης Εκπ/σης /νσης Α/θμιας Εκπ/σης Ανατ. Αττικής

9 Ξενιτεμένο μου πουλί…: Αναπαραστάσεις της προσφυγιάς στη ζωή μας Σίμος Παπαδόπουλος, Επίκουρος Καθηγητής, ΠΤΔΕ Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης και εμψυχωτής θεάτρου

10 To Συμπόσιο της πείνας Ι. Ντίνου (Υπεύθυνη ΠΕ ΔΔΕ Γ Αθήνας), Ε. Νιάρχου(Υπεύθυνη ΠΕ ΔΠΕ Γ Αθήνας), Β. Πετρίδου (Υπεύθυνη ΠΕ ΔΔΕ Β΄ Αθήνας)

11 Προσεγγίζοντας διαχρονικά το προσφυγικό ζήτημα μέσα από μαρτυρίες και ντοκουμέντα Μ. Δημοπούλου (Υπεύθυνη ΔΠΕ Α΄Αθήνας) Π. Κύρδη (Υπεύθυνη ΔΠΕ Α΄Αθήνας)

12 Το δικαίωμα στη διαφορετικότητα Δ. Μπία (Νηπιαγωγός – Υπεύθυνη ΚΠΕ Λαυρίου)

 

 Περιλήψεις εργαστηρίων

Δήλωση στους Υπεύθυνους Π.Ε : Ένα πρωινό (1-6) ένα απογευματινό (7- 12)

1. «Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και τους πρόσφυγες" Νίκος Γκόβας-θεατροπαιδαγωγός Το εργαστήριο είναι μια συντομευμένη εκδοχή του 18ωρου σεμιναριακού κύκλου που οργανώθηκε στα πλαίσια του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ; - ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και τους πρόσφυγες". Το σεμινάριο στοχεύει: α) στην ευαισθητοποίηση των συμμετεχόντων σε ζητήματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων γενικότερα και δικαιωμάτων των προσφύγων ειδικότερα, β) στην εξοικείωση με τη χρήση απλών τεχνικών θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος, που μπορούν να αξιοποιηθούν στο σχεδιασμό προγραμμάτων ή μαθημάτων με ανάλογη θεματολογία, γ) στην παρουσίαση και αξιοποίηση εκπαιδευτικού υλικού διαφόρων φορέων που ασχολούνται με τα ανθρώπινα δικαιώματα. Το εργαστήριο είναι βιωματικό, περιλαμβάνει ασκήσεις, παιχνίδια, αυτοσχεδιασμούς, παιχνίδια ρόλων και άλλες δραστηριότητες, και χτίζεται βήμα- βήμα.

2: S.A.M.E. World Αειφορία | Ευαισθητοποίηση | Κινητοποίηση | Περιβάλλον στην Παγκόσμια Εκπαίδευση Λιαράκου Γεωργία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Π.Τ.Δ.Ε. Πανεπιστημίου Αιγαίου Γαβριλάκης Κώστας, Λέκτορας Π.Τ.Δ.Ε. Πανεπιστημίου Ιωαννίνων Γκότζος Δημήτριος, Υπεύθυνος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Δ.Π.Ε. Β΄ Αθήνας Οι συμμετέχοντες θα ασχοληθούν με δραστηριότητες που περιλαμβάνονται στις εκπαιδευτικές δράσεις του παραπάνω προγράμματος. Μέσα από τις δραστηριότητες οι συμμετέχοντες εισάγονται στην έννοια της περιβαλλοντικής αδικίας και διερευνούν εθνικές και διεθνείς περιπτώσεις συλλέγοντας και αναλύοντας πραγματικά δεδομένα. Επίσης μελετώνται οι σχέσεις της μετανάστευσης με τα περιβαλλοντικά ζητήματα και οι συμμετέχοντες εμπλέκονται βιωματικά σε ορισμένες αποφάσεις που καλούνται να πάρουν οι μετανάστες/πρόσφυγες.

3. «Ανθρώπινα δικαιώματα και καταπολέμηση των διακρίσεων»Ευτυχία Σημιακάκη και Ειρήνη Καραμήτσα, εκπαιδεύτριες του ΚΕ.Π.Α.Δ. και Βαρβάρα Πετρίδου, Υπεύθυνη Π.Ε. Δ.Δ.Ε. Β΄Αθήνας Το εργαστήριο θα έχει ως βάση τη μη τυπική εκπαίδευση του Συμβουλίου της Ευρώπης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και την καταπολέμηση των διακρίσεων (με χρήση βιωματικών εργαλείων από τα εκπαιδευτικά εγχειρίδια του Συμβουλίου της Ευρώπης : Σύνδεσμοι-Bookmarks, Πυξίδα-Compass, Μικρή Πυξίδα-Compassito, Educational Pack : “All Different all Equal”– Στόχος του εργαστηρίου είναι η ενημέρωση και η ευαισθητοποίηση σχετικά με τους πρόσφυγες και αιτούντες άσυλο, καθώς και η δημιουργία πολλαπλασιαστών της βιωματικής εκπαίδευσης σε θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων, εφόσον θα γίνει ειδική ανάλυση μετά από τις δραστηριότητες για τις τεχνικές εφαρμογής των εκπαιδευτικών εργαλείων. Τα εκπαιδευτικά εργαλεία θα δοθούν σε ηλεκτρονική μορφή στους συμμετέχοντες. 7 Ηθικό Δίλημμα και Περιβαλλοντική Μετανάστευση /Προσφυγιά Λιαράκου Γεωργία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Π.Τ.Δ.Ε. Πανεπιστημίου Αιγαίου Γαβριλάκης Κώστας, Λέκτορας Π.Τ.Δ.Ε. Πανεπιστημίου Ιωαννίνων Γκότζος Δημήτριος, Υπεύθυνος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Δ.Π.Ε. Β΄ Αθήνας Μέσα από την ανάλυση ενός ηθικού διλήμματος οι συμμετέχοντες έρχονται αντιμέτωποι με αντικρουόμενες απόψεις, οι οποίες προκύπτουν συχνά, όταν προσπαθούμε να διευθετήσουμε ζητήματα περιβαλλοντικής μετανάστευσης. Αρχικά γίνεται ανάλυση των αξιών που συνδέονται με το δίλημμα και μετά οι συμμετέχοντες καλούνται να πάρουν θέση οι ίδιοι απέναντι στο δίλημμα και να αποσαφηνίσουν τις προσωπικές τους απόψεις και αξίες.

10. ''To Συμπόσιο της πείνας'' Ι.Ντίνου,Ε.Νιάρχου,Β.Πετρίδου To Συμπόσιο της πείνας είναι ένα εργαστήριο που βασίζεται στην ολική προσομοίωση ‘’simulation globale’’ και έχει στόχο να ευαισθητοποιήσει τους συμμετέχοντες στα προβλήματα της άνισης κατανομής των πόρων και των υπηρεσιών στον πλανήτη ( τροφή, νερό , στέγη, υγεία, μόρφωση κλπ), να τους κάνει να κατανοήσουν τις αιτίες και τα αποτελέσματα αυτής της ανισότητας , να προβληματιστούν και να προτείνουν λύσεις. To Συμπόσιο της πείνας είναι ένα εργαλείο εμπνευσμένο και προσαρμοσμένο από την Oxfam-Quebec που δίνει την ευκαιρία στους συμμετέχοντες να βιώσουν τις ανισότητες και να καταλάβουν πως οι αποφάσεις μας έχουν αντίκτυπο στις ζωές άλλων ανθρώπων στον πλανήτη. Μόνο λίγοι ‘’συνδαιτυμόνες’’ θα φύγουν με γεμάτο στομάχι από το Συμπόσιο της πείνας , όλοι όμως θα έχουν κατανοήσει εξαιρετικά τις αιτίες της φτώχειας, της πείνας, της μετανάστευσης και της αναγκαστικής προσφυγιάς ώστε να θελήσουν να κινητοποιηθούν και να αναλάβουν δράση ώστε να αλλάξουν τα πράγματα.

11.Προσεγγίζοντας διαχρονικά το προσφυγικό ζήτημα μέσα από μαρτυρίες και ντοκουμέντα Δημοπούλου Μαρία ,Μed.Υπεύθυνη Περ/κής Εκπαίδευσης Α’Δ/νσης Π.Ε Αθηνών Κύρδη Καλλιόπη ,Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων Α’Δ/νσης Π.Ε Αθηνών Στο εργαστήριο θα επεξεργαστούμε προτάσεις για το πώς μια σχολική ομάδα μπορεί να προσεγγίσει την έννοια της προσφυγιάς και των προσφύγων αξιοποιώντας ντοκουμέντα (μαρτυρίες, φωτογραφίες, video…), λογοτεχνία, τέχνη (Θέατρο, εικαστικές τέχνες...), αλλά και επίσημα κείμενα. Το θέμα εξετάζεται διαχρονικά αλλά και ως παγκόσμιο φαινόμενο. Θα δοθούν ερεθίσματα για σχεδιασμό μιας μακρόχρονης δράσης αλλά και επιμέρους σύντομων δραστηριοτήτων. Απώτερος στόχος, με την εφαρμογή τους, τα παιδιά να γνωρίσουν και να κατανοήσουν την προσφυγιά και τις αιτίες που την προκαλούν και να αναπτύξουν κοινωνική αλληλεγγύη, συνδέοντάς την με την ταυτότητα του πολίτη.

12. Το δικαίωμα στη διαφορετικότητα Μπία Δήμητρα Υπεύθυνη ΚΠΕ Λαυρίου Στόχος του εργαστηρίου είναι με ερέθισμα το παραμύθι του Μαξ Βέλθουις «Ο Βατραχός και ο ξένος» εκδ. Πατάκη, οι συμμετέχοντες ,με τεχνικές από τις παραστατικές τέχνες (Δράμα στο χαρτί, Ηχοεικόνες , Καυτή καρέκλα , Διάδρομος της συνείδησης , παγωμένες εικόνες κ.λπ.) και τη δημιουργική γραφή, να διερευνήσουν σοβαρά θέματα όπως την ξενοφοβία, τον ρατσισμός και το δικαίωμα όλων στην διαφορετικότητα. Το παραμύθι του Βέλθουις είναι αφιερωμένο σύμφωνα με τον συγγραφέα « σε όλα τα ζώα πάνω στη γη, άσχετα ποιο χρώμα ή μορφή έχουν». Ήρωες της ιστορίας είναι τέσσερα ζώα, ένας ποντικός, μια πάπια, ένα γουρούνι και ένας βάτραχος, που με αστείο τρόπο και διακριτικό χιούμορ «βοηθούν» ακόμη και πολύ μικρά παιδιά να διαπραγματευτούν τα παραπάνω ζητήματα με ευαισθησία και να αποκτήσουν ενσυναίσθηση και σεβασμό για τους άλλους. Το εργαστήριο απευθύνεται σε μαθητές τεσσάρων έως δέκα ετών. Το παραμύθι υπάρχει και σε μορφή pdf http://radioparasita.org/node/379

ΟΔΗΓΙΕΣ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ Τεχνόπολις Δήμου Αθηναίων –Αεριοφυλάκιο 1 Είσοδος από Πειραιώς 100 Είσοδος από Ιάκχου (Μετρό στάση Κεραμεικού)

2ο Πειραματικό Γυμνάσιο Αθηνών Γήπεδο Παναθηναικού Στάση Μετρό Πανόρμου

 

ΑΦΙΣΣΑ

afisa 220116

Publicité
Publicité
Commentaires
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ-ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Publicité
Pages
Visiteurs
Depuis la création 126 089
Newsletter
Publicité