Η συλλογή της βιβλιογραφίας δεν έχει γίνει από  εμένα . Το βρήκα στα αρχεία μου πιθανόν προιόν σεμιναρίου ή επιμόρφωσης!!!!

 

Για να κατεβάσετε το αρχείο πατήστε εδώ :viwsimi_klimatiki_allagi_vivliografia

13992

WikiQuESD εργασίες φοιτητών στα σεμινάρια και τη Σχολική Πρακτική ΙΙΙ του καθηγητού Βασιλείου Μακράκη αναρτημένες στο διαδίκτυο.

http//neropos.wikidot.com

http//www.nero5.wikidot.com

http//nero3.wikidot.com

http//nero2.wikidot.com

http//nero1.wikidot.com

http//nero-zoi.wikidot.com

http//neroepex.wikidot.com

http//water-protection.wikidot.com

http//energy-recycle.wikidot.com

http//paidikithnisimotita.wikidot.com

http//learnaboutaids.wikidot.com

http//saveforests.wikidot.com

http//famine.wikidot.com

http//bia-ftoxeia.wikidot.com

http//www.ripansi.wikidot.com

 

 

Ι. Εκπαιδευτικά πακέτα για την Αλλαγή Κλίματος σε έντυπη μορφή

 

Στα ελληνικά:

 

Δαϊκόπουλος, Γ., Νάνης, Ν. & Τσούλης, Θ., Άνθρακες ο θησαυρός, ΚΠΕ Μελίτης, 2008.

Μάναλης, Π. et.al., Οικολογικά σχολεία, Ελληνική Εταιρεία Προστασίας της Φύσης, Αθήνα 2002.
(Στο πλαίσιο του διεθνούς προγράμματος Π.Ε. «Eco Schools»)
Ενέργεια, νερό, απορρίμματα και αειφόρο σχολείο είναι οι βασικές θεματικές ενότητες του πακέτου.

Πατσέας, Κ., Ενέργεια, περιβάλλον, ανάπτυξη, Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα 1998.
(Για το Δημοτικό)
Έξι ενότητες δραστηριοτήτων («τι είναι ενέργεια», «ηλεκτρισμός», «πηγές και παραγωγή ενέργειας», «ΑΠΕ», «ανάπτυξη και πηγές ενέργειας» και «χρήση και εξοικονόμηση ενέργειας»).

Σπυροπούλου-Κατσάνη, Δ., Ο καιρός, το κλίμα και η σχέση τους με το περιβάλλον. Προτάσεις για συνθετικές και δημιουργικές εργασίες στο πλαίσιο των φυσικών επιστημών και της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Σαββάλας, Αθήνα 2000

Φλογαΐτη, Ε. & Βασάλα, Π., Το ενεργειακό ζήτημα, Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα 1999. (Για το Γυμνάσιο και το Λύκειο) Τριάντα φύλλα εργασίας και επαρκέστατο υποστηρικτικό υλικό για τον εκπαιδευτικό με θέμα το ενεργειακό ζήτημα.

 

Στα αγγλικά:

 

Western Australia Government, Department of Environment and Conservation, Climate Change. Primary Education Materials, Τoronto 2007.
Διαθέσιμο στον διαδικτυακό τόπο: http://portal.environment.wa.gov.au/portal/page?_pageid=54,6437292&_dad=portal&_schema=PORTAL
(Για το Δημοτικό)
Στις 20 σελίδες του πακέτου περιλαμβάνονται φύλλα δραστηριοτήτων και οδηγίες στους εκπαιδευτικούς με κύριο θέμα το Φαινόμενο του Θερμοκηπίου και τις εκπομπές CO2.

Western Australia Government, Department of Environment and Conservation, Climate Change. Secondary Education Materials, Τoronto 2007.
Διαθέσιμο στον διαδικτυακό τόπο:
http://portal.environment.wa.gov.au/portal/page?_pageid=54,6437292&_dad=portal&_schema=PORTAL
(Για το Γυμνάσιο)
Αντίστοιχη δομή με το πακέτο για το Δημοτικό. Αναλύονται το Φαινόμενο του Θερμοκηπίου, μελέτες περίπτωσης για τις επιπτώσεις του σε συγκεκριμένες περιοχές του πλανήτη και οι δυνατότητες ανάληψης δράσης εκ μέρους των τοπικών κοινωνιών και των πολιτών.

 

ΙΙ. Εκπαιδευτικά πακέτα για την Αλλαγή Κλίματος στο Διαδίκτυο

 

Στα ελληνικά:

 

WWF Ελλάς, Σχολεία για το κλίμα, 2007.
Η κατανάλωση ενέργειας στην καθημερινή μας ζωή. Βήμα προς βήμα η διεξαγωγή ενεργειακού ελέγχου στο σχολείο από τη σχολική τάξη. Διαθέσιμο στον διαδικτυακό τόπο:http://climate.wwf.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=65&Itemid=100

WWF UK, Κλιματικό χάος, 2006.
Φύλλα δραστηριοτήτων με αναλυτικές οδηγίες για τους δασκάλους. Το πρόβλημα «Αλλαγή Κλίματος» και οι πιθανές λύσεις. Διαθέσιμο στα ελληνικά στον διαδικτυακό τόπο: http://climate.wwf.gr/images/pdf/sxoleia/climate%20chaos.pdf. Το πρωτότυπο στον διαδικτυακό τόπο: www.wwflearning.co.uk.
(Για το Δημοτικό και το Γυμνάσιο)

Στα αγγλικά:

Jennings, T., Weather Watch, WWF, 1990.
Aπό τα πρώτα εκπαιδευτικά πακέτα για τον καιρό και το κλίμα, με έμφαση στην κατανόηση της λειτουργίας των καιρικών φαινομένων, στην ατμοσφαιρική ρύπανση και στο Φαινόμενο του Θερμοκηπίου.
Scottish Natural Heritage, The Heat is Up and it’s Raining, 2004.
Oι επιπτώσεις της Αλλαγής Κλίματος (με έμφαση στη Σκωτία). Περιλαμβάνει 15 δραστηριότητες και μια αφίσα. Διαθέσιμο στον διαδικτυακό τόπο: www.snh.org.uk
(Για το Γυμνάσιο και το Λύκειο)

WWF UK, Climate Change Teacher Resources.
Σχέδια μαθημάτων με καλές δραστηριότητες για την κλιματική αλλαγή, τις μεταφορές και τις ΑΠΕ. Διαθέσιμο στον διαδικτυακό τόπο: www.ltscotland.org.uk/climatechange/resources/lesson_plans.asp.
(Για το Γυμνάσιο)

(Για διαδικτυακούς τόπους με εκπαιδευτικά παιχνίδια και δραστηριότητες για την κλιματική αλλαγή βλέπε και στο Συμπληρωματικό Υλικό «Χρήσιμες συνδέσεις»)

 

ΙΙΙ. Eκπαιδευτικά CD-rom για την Αλλαγή Κλίματος

 

Στα ελληνικά:

Διεπιστημονικό Ινστιτούτο Περιβαλλοντικών Ερευνών (ΔΙΠΕ), Η ενέργεια κι εμείς, Αθήνα 1999.
Θεωρία και δραστηριότητες για την ενέργεια με στόχο την κατανόηση του θέματος και την ανάληψη δράσης. Απευθύνεται στη σχολική τάξη.

Ίδρυμα Μελετών Λαμπράκη, Exergia, SOS Ενέργεια.
Περιλαμβάνει ενημέρωση για την ενέργεια, τις πηγές της, τους τρόπους χρήσης της, τις επιπτώσεις στο περιβάλλον και τους τρόπους εξοικονόμησής της και ένα παιχνίδι για τη χρήση ενέργειας στην καθημερινή μας ζωή.

Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΚΑΠΕ) – Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας (ΓΓΕΤ), ΕνΕργω.
Ο Κύριος Κ. ξεναγεί τα παιδιά στην έννοια της ενέργειας μέσα από μια βόλτα στο εργαστήριό του και εκπαιδευτικά παιχνίδια.

Mεσόγειος SOS, Δράση για το κλίμα! Eνημερωτικό CD για εκπαιδευτικούς και δημοσιογράφους. Αθήνα 2008

WWF Ελλάς, Το κλίμα είναι στο χέρι σου Aθήνα: 2008

Στα αγγλικά:

Antarctica Royal Institution of Great Britain, Christmas Lectures, 2004.
Ένα διαδραστικό CD-rom για τους μαθητές σχετικά με την Ανταρκτική. Ενδιαφέρουσες πληροφορίες, διαγράμματα, βίντεο, δραστηριότητες, παιχνίδια και κουίζ. Περιλαμβάνει θέματα όπως η κλιματική αλλαγή, η ενέργεια και η επιστημονική δουλειά στην Ανταρκτική. Είναι διαθέσιμο από το Royal Institution of Great Britain, 21 Albemarle Street, London W1S 4BS.
(Για την Έκτη Δημοτικού και το Γυμνάσιο)

 

ΙV. Βιβλία για παιδιά και εφήβους

 

Αllaby, M., Aνακαλύπτω τον καιρό, Ερευνητές, Αθήνα 1995
(Κατασκευές και πειράματα για τον καιρό)

Βower, M., Πειράματα με τον καιρό, Ερευνητές, Αθήνα 1992
(Απλά πειράματα για τον καιρό για τα παιδιά του Δημοτικού)

Cox, J.D., H κατάρρευση του κλίματος, Ενάλιος, Αθήνα 2007

David, L.-Gordon, G. To φαινόμενο του θερμοκηπίου, Άγκυρα Αθήνα 2007

ΚΑΠΕ, Εγχειρίδιο Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, Αθήνα
(Εγχειρίδιο για μαθητές Γυμνασίου)

Καλκάνη, Γ., Η ενέργεια και οι πηγές της: Τι, Πώς, Γιατί, ΚΑΠΕ, Υπουργείο Ανάπτυξης, Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας «Ανοιχτές Θύρες», Αθήνα 1997

Kuscher, S. & Podreka, E., Eνέργεια, Σαββάλας, Aθήνα 1996
(Ένα βιβλίο για την Eνέργεια γραμμένο για παιδιά)

Ρούσσου, Α., 2 σπίτια, 1 αγρόκτημα, 1 πόλη & ο ήλιος, ΚΑΠΕ
(Ιστορία σε κόμικς και παιχνίδια)

 

 

 

V. Βιβλία για την Αλλαγή Κλίματος

 

Στα ελληνικά:

Becklake, J., Η κρίση του κλίματος, Κέδρος, Αθήνα 1990

Flannery, T., Oι μάγοι του καιρού, Ισόρροπον, Αθήνα 2006

Γκορ, A., Μια ενοχλητική αλήθεια, Η Καθημερινή, 2007

Gribbin, J., Tα παιδιά των πάγων, Ωρόρα, Αθήνα 1992

Kandel, R., H θέρμανση του κλίματος, σειρά "Τι γνωρίζω;", Δημοσιογραφικός Οργανισμός Λαμπράκη, Αθήνα 2007

Κατσιμπάρδης, Κ., Το διεθνές δίκαιο για τις κλιματικές αλλαγές, Σάκκουλας, Αθήνα 2002

Κοlbert, E., Ημερολόγιο μιας καταστροφής, Αβγό, Αθήνα 2007

Ψωμάς, Σ., Η βόμβα του κλίματος, Νεφέλη, Αθήνα 1997

 

Στα αγγλικά:

Βell, R.E. et.al, Large subglacial Water System in East Antarctica at the Onset of Fast-flowing Ice streams, Nature 445 (Feb.2007), σελ. 904-907

Collins, W. et. al, Η Φυσική Επστήμη πίσω από τις κλιματικές αλλαγές, Scientific American (Οκτ. 2007)

DiMento, J.F.C. & Doughman, P., Climate Change, MIT Press 2007

Dow, K. and Downing, T., The Atlas of Climate Change: Mapping the World’s Greatest Challenge, University of California Press, 2007

Gelbspan, R., Boiling Point: How Politicians, Big Oil and Coal, Journalists, and Activists Are Fueling the Climate Crisis-and What We Can Do to Avert Disaster, Basic Books, 2004

Henson, R., The Rough Guide to Climate Change, Rough Guides, 2008

Houghton, J., Global Warming. The Complete Briefing, Cambridge University Press 2005

Intergovernmental Panel on Climate Change (IPCC), Climate Change 2007 - Mitigation of Climate Change: Working Group III contribution to the Fourth Assessment Report of the IPCC, Cambridge University Press, 2007

Kohler, J., Ecology. Lubricating Lakes, Nature 445 (Feb.2007), σελ. 830-831

Lynas, M., Six Degrees: Our Future on a Hotter Planet, National Geographic, 2008

Μarkandya, A. et.al., Climate Change & Sustainable Development Prospects for Developing Countries, Earthscan, London 2002

Monbiot, G., Heat: How to Stop the Planet From Burning, South End Press, 2007

Parry, M., Climate Change & the World Economy, Earthscan, London 2005

Pearce, F., With Speed and Violence: Why Scientists Fear Tipping Points in Climate Change, Beacon Press, 2007

Stern, N., The Economics of Climate Change: The Stern Review, Cambridge University Press, 2007

Walker, G. and King, D., The Ηot Τopic, Bloomsbury, 2008

Ward, P., Under a Green Sky: Global Warming, the Mass Extinctions of the Past, and What They Can Tell Us About Our Future, Collins, 2007

 

Άλλες πηγές.

 

Γκορ, Α., Μια Ενοχλητική Αλήθεια, Η Καθημερινή, Αθήνα 2007

The Economist, Αφιέρωμα: Ο Πλανήτης...Φλέγεται, τ. 32, Η Καθημερινή-Ειδικές Εκδόσεις, Αθήνα 2006

Europa, Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Πώς εξαρτάται από εσένα η αλλαγή του κλίματος; Ανακτήθηκε στις 28 Μαρτίου 2007 από: http://ec.europa.eu/environment/climat/campaign/switchoff_el.htm

WWF Eλλάς, http://climate.wwf.gr/

Φλογαΐτη, Ε., & Βασάλα, Π., (επιμ.), Το Ενεργειακό Ζήτημα. Εκπαιδευτικό υλικό για το Γυμνάσιο και το Λύκειο, Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα 1999

Στα αγγλικά.

Allen, M., Ingram, W., & Stainforth, D., Constraints on future changes in climate and the hydrologic cycle, Nature 419 (2002), σελ. 224-232

Birney, A., Pathways to Change, WWF UK, Surrey 2005

Cox, J. D., Η κατάρρευση του κλίματος, Ενάλιος, Αθήνα 2007

Edwards, P., Watts M. & West A., Making the Difference: Environmental Problem-solving Approach to Environmental Concerns, WWF UK 1990

Elliot, J., An Introduction to Sustainable Development, Routledge, London 1993

European Commission, Energy in Europe. European Energy to 2020, (Special Issue), Directorate General for Energy (DG XVII), 1996

Fien, J., Environmental Education: A Pathway to Sustainability?, Deakin University Press, Geelong 1993

Henson, R., The Rough Guide to Climate Change,  Rough Guide, 2006

Hoffert, M.I., & Covey, C., Deriving global climate sensitivity from paleoclimate reconstructions , Nature 260 (1992), σελ. 573-576

Hren, B.,  & Birney, A.,  Pathways: A Development Frame Work for School Sustainability, WWF UK, Surrey 2005

Inman, S., &  Rogers, M. (eds), Building a Sustainable Future: Challenges for Initial Teacher Training, WWF UK, Surrey 2005

Intergovernmental Panel on Climate Change (IPCC), Working Group I Workshop on Climate Sensitivity Paris, France, 26-29 July 2004. Ανακτήθηκε στις 30 Μαρτίου 2007 από: http://ipcc-wg1.ucar.edu/meeting/CSW/product/CSW_Report.pdf

Intergovernmental Panel on Climate Change (IPCC), Expert Meeting on Emissions Scenarios, M. Hoogwijk (ed.), 12-14 January 2005, Meeting Report Washington DC. Ανακτήθηκε στις 20 Μαρτίου 2007 από: http://www.ipcc.ch/pdf/supporting-material/expert-meeting-2005-01.pdf

Intergovernmental Panel on Climate Change (IPCC), Meeting Report of the Joint IPCC/TEAP Expert Meeting on Options for the Limitation of Emissions of HFCs and PFCs, Petten, The Netherlands, 26-28 May 1999. Ανακτήθηκε στις 30 Μαρτίου 2007 από: http://arch.rivm.nl/env/int/ipcc/docs/IPCC-TEAP99/index.html

Intergovernmental Panel on Climate Change (IPCC), Climate Change 2007: Impacts, Adaptation and Vulnerability, IPCC, Cambridge University Press. Ανακτήθηκε στις 30 Μαρτίου 2007 από: http://www.gtp89.dial.pipex.com/intro.pdf

Intergovernmental Panel on Climate Change (IPCC), A multi-millennia perspective on drought and implications for the future CLIVAR/PAGES/IPCC Workshop 18-21 November 2003, Tuscon, Arizona. Ανακτήθηκε στις 26 Μαρτίου 2007 από: http://www.ipcc.ch/meetings/ar4-workshops-express-meetings/tucson-november-2003.pdf

Kearsey, J. (ed.), Environmental pathways through science series, Longman, London 1993

National Research Council, Abrupt Climate Change: Inevitable Surprises, National Academy Press, Washington, D.C. 2002

Novak, J. D., & Canas, A. J., The Theory Underlying Concept Maps and How to Construct Them, Technical Report IHMC CmapTools 2006-01, Florida Institute for Human and Machine Cognition. Ανακτήθηκε στις 26  Μαρτίου 2007 από: http://cmap.ihmc.us/Publications/ResearchPapers/TheoryUnderlyingConceptMaps.pdf.

Orion, N., A model for the development and implementation of field trips as an integral part of the science curriculum,School, Science and Mathematics, 93 , 6(1993), σελ. 325-331

Redclift, M. (ed.), Sustainability, Routlege, London 2000

Sage, J., Goodier, A., Mohan, H., & Pye, E., Making use of Renewable Energy, The Association for Science Education, UK 1994

Sage, J., Goodier, A., Mohan, H., & Pye, E., Managing Energy, The Association for Science Education, UK 1994

Sage, J., Goodier, A., Mohan, H., & Pye, E., Cars and the Environment, The Association for Science Education, UK 1994

Sage, J., Goodier, A., Mohan, H., & Pye, E., Energy Transfer from source to load, The Association for Science Education, UK 1994

Sage, J., Goodier, A., Mohan, H., & Pye, E., Developing Food Products, The Association for Science Education, UK 1994

Sauve, L. Pour une education relative a l’environnement, Guerin, Montreal/Eska, Paris 1994

Science Across the World, Global Solar Partners. Energy for the 21st Century, The Association for Science Education, UK 1994

Silberman, Μ., Αctive Training, Pfeiffer/Jossey-Bass, San Francisco, CA 1998

Stott, P., & Kettleborough, J., Origins and estimates of uncertainty in predictions of twenty-first century temperature rise, Nature 416 (2002),σελ. 723-726

Symons, G., A Window to the Future, WWF UK, Surrey 1995

The Keystone Center, Climate Status Investigations. An Interdisciplinary Curriculum Module For Middle School, Grades 5-8. Ανακτήθηκε στις 30 Μαρτίου 2007 από: http://www.keystonecurriculum.org.

The Keystone Center, Climate Status Investigations. An Interdisciplinary Curriculum Module For  High School,  Grades 9-12. Ανακτήθηκε στις 30 Μαρτίου 2007 από: http://www.keystonecurriculum.org.

The North American Association for Environmental Education, Environmental Education Materials: Guidelines for Excellence (1996, revised 2004). Ανακτήθηκε στις 25 Νοεμβρίου 2006 από: http://www.naaee.org/npeee/materials.php

Trenberth, K., Overpeck, J., & Solomon, S., Exploring drought and its implications for the future. Eos, 85 (2004), No. 3, 20 Jan. 2004

UNEP, The Ozone Story, UNEP, Nairobi 1998

Van Ments, M., The effective use of role-play: A handbook for teachers and trainers, Nichols Publishing, New York, Kogan Page, London 1989

Widdowson, J., Making one world, ENFO, Dublin 1990

WWF International,, http://www.panda.org/about_wwf/what_we_do/climate_change/index.cfm

WWF UK, http://www.wwflearning.org.uk/wwflearning-home/resource-centre

 

 ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ

 

Διακυβερνητική Επιτροπή για την Αλλαγή Κλίματος (IPCC)
http://www.ipcc.ch/ (Γλώσσα: αγγλικά)
Η επίσημη ιστοσελίδα της Διακυβερνητικής Επιτροπής για την Αλλαγή Κλίματος. Η Επιτροπή συστήθηκε το 1998 από τον Παγκόσμιο Μετεωρολογικό Οργανισμό (WHO) και την Υπηρεσία Περιβάλλοντος του ΟΗΕ (UNEP).O ρόλος της είναι η αντικειμενική και διαφανής αξιολόγηση των επιστημονικών, τεχνολογικών και κοινωνικό-οικονομικών πληροφοριών που σχετίζονται με την Αλλαγή Κλίματος και τις επιπτώσεις της. Διατυπώνει επίσης προτάσεις για την αντιμετώπιση του προβλήματος. Στην ιστοσελίδα υπάρχουν πληροφορίες για τις εργασίες της Επιτροπής, διαγράμματα, σχήματα και παρουσιάσεις για την Αλλαγή Κλίματος και τα αέρια του θερμοκηπίου καθώς και όλα τα επίσημα έγγραφα της Επιτροπής.

Ευρωπαϊκή Επιτροπή - Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα για την Αλλαγή Κλίματος (ΕΠΑΚ)
http://ec.europa.eu/environment/climat/eccp.htm (Γλώσσα: αγγλικά)
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρουσίασε το 2000 το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα για την Αλλαγή Κλίματος (ΕΠΑΚ). Στόχος του είναι ο προσδιορισμός και η εφαρμογή μέτρων για την εφαρμογή του Πρωτοκόλλου του Κιότο. Στην ιστοσελίδα αναφέρονται αναλυτικά αυτά τα μέτρα.

Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών, Διεύθυνση για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη http://www.un.org/esa/sustdev/sdissues/climate_change/climate_change.htm (Γλώσσα: αγγλικά)
Πληροφορίες για την Αλλαγή Κλίματος και τη Σύμβαση-Πλαίσιο του ΟΗΕ από την Επιτροπή Βιώσιμης Ανάπτυξης, τα βασικά κείμενα (η Σύμβαση-Πλαίσιο στο http://unfccc.int/resource/docs/convkp/conveng.pdf
και χρήσιμες συνδέσεις.

Παγκόσμιος Μετεωρολογικός Οργανισμός (WMO)
http://www.wmo.int/pages/index_en.html (Γλώσσα: αγγλικά)
Η επίσημη ιστοσελίδα του Παγκόσμιου Μετεωρολογικού Οργανισμού, περιλαμβάνει πολύτιμες πληροφορίες για το κλίμα, τον καιρό, τους υδάτινους πόρους, τον αναπτυσσόμενο κόσμο και άλλα συναφή θέματα. Ενδιαφέρον έχει το κείμενο θέσης του Οργανισμού για την Αλλαγή Κλίματος. Από τη βασική σελίδα μπορείτε να πλοηγηθείτε στις επιμέρους σελίδες του Συστήματος Παρακολούθησης της Αλλαγής Κλίματος (Global Climate Observing System, http://www.wmo.ch/web/gcos/gcoshome.html) και του Συστήματος Παρακολούθησης των Ωκεανών (Global  Ocean Observing System, http://www.ioc-goos.org/)

Συνασπισμός για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας του Γιοχάνεσμπουργκ (JREC) http://ec.europa.eu/environment/jrec/index_en.htm (Γλώσσα: αγγλικά).
Ο Συνασπισμός για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας του Γιοχάνεσμπουργκ απαρτίζεται από τις κυβερνήσεις που δεσμεύτηκαν να εφαρμόσουν τα μέτρα για την προώθηση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας που προτάθηκαν στη Διεθνή Διάσκεψη για την Αειφόρο Ανάπτυξη που έγινε στο Γιοχάνεσμπουργκ το 2002. Στην ιστοσελίδα θα βρείτε πληροφορίες για τα μέλη του Συνασπισμού, τους στόχους, την πολιτική και τα μέτρα που έχουν υιοθετηθεί, τα συνέδρια που έχουν πραγματοποιηθεί αλλά και πληροφορίες για νέες πρωτοβουλίες και συνεργασίες.

UNEP, Biodiversity and Climate Change (2007), http://www.cbd.int/doc/bioday/2007/ibd-2007-booklet-01-en.pdf (Γλώσσα: αγγλικά)
Μια περιεκτική τεχνική αναφορά στις επιπτώσεις της Αλλαγής Κλίματος στη βιοποικιλότητα του πλανήτη.

 

 

 

 

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ – KYΒΕΡΝΗΤΙΚΟΙ, ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ ΦΟΡΕΙΣ

 

Ενεργειακό Κέντρο Περιφέρειας Κρήτης
http://www.crete-region.gr/greek/energy/  
Το Ενεργειακό Κέντρο της Περιφέρειας Κρήτης προσφέρει ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τους δασκάλους και τους μαθητές για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ) και την Ορθολογική Χρήση Ενέργειας (ΟΧΕ).

Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΚΑΠΕ)
http://www.cres.gr (Γλώσσα: ελληνικά)
Το Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΚΑΠΕ) είναι ο εθνικός φορέας για την προώθηση των Ανανεώσιμων Πηγών, της ορθολογικής χρήσης και της εξοικονόμησης ενέργειας. Στην ιστοσελίδα του μπορείτε να δείτε το έργο του, παρουσίαση στατιστικών δεδομένων, το νομικό πλαίσιο που διέπει τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, εκδόσεις, κλπ.

Κέντρο Χάντλεϊ (HadleyCentre)
http://www.metoffice.gov.uk/research/hadleycentre/index.html (Γλώσσα: αγγλικά)
Το Κέντρο Χάντλεϊ της Μετεωρολογικής Υπηρεσίας της Μεγάλης Βρετανίας διεξάγει επιστημονικές έρευνες για την Αλλαγή Κλίματος και τις επιπτώσεις της. Πληροφορίες, επιστημονικά μοντέλα, τάσεις, μελέτες, παρουσίαση της Έκθεσης Στερν.

Υπουργείο Περιβάλλοντος, Τροφίμων και Γεωργίας της Μεγάλης Βρετανίας
http://www.defra.gov.uk/environment/climatechange/index.htm (Γλώσσα: αγγλικά)
Επιστημονικά στοιχεία, η στρατηγική και τα μέτρα που λαμβάνει η Μεγάλη Βρετανία για την Αλλαγή Κλίματος.

Υπουργείο Ενέργειας ΗΠΑ
http://www.energy.gov/environment/climatechange.htm (Γλώσσα: αγγλικά).
Πληροφορίες για καινούριες τεχνολογίες και τρόπους αιχμαλώτισης και απομάκρυνσης των αερίων του θερμοκηπίου. Επίσης το Πρόγραμμα και η Στρατηγική Τεχνολογιών των ΗΠΑ για την Αλλαγή Κλίματος: http://www.climatetechnology.gov/vision2005/cctp-vision2005.pdf

^αρχή σελίδας

 

ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ/ΚΕΙΜΕΝΑ

 

Ευρωπαϊκό Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών (ΕΣΕΔΕ)
http://europa.eu/scadplus/leg/el/lvb/l28012.htm (Γλώσσα: ελληνικά)
Το σύστημα εμπορίας των δικαιωμάτων εκπομπής αερίων θερμοκηπίου έχει στόχο τη μείωσή τους στην Κοινότητα, με οικονομικά αποδοτικό τρόπο. Προκειμένου να μειωθούν σταδιακά οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, η ΕΕ έχει θεσπίσει ένα σύστημα το οποίο βασίζεται στους κανόνες της αγοράς, την ανταλλαγή ποσοστώσεων εκπομπής αερίων του θερμοκηπίου, καθώς και σε ειδικούς κανόνες για τα φθοριούχα αέρια του θερμοκηπίου. Με τη βοήθεια του συστήματος αυτού, η Κοινότητα και τα κράτη-μέλη της, επιδιώκουν την τήρηση της υποχρέωσής τους να περιορίσουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου που απορρέουν από το Πρωτόκολλο του Κιότο. Οι εγκαταστάσεις που δραστηριοποιούνται στους τομείς της ενέργειας, της παραγωγής και μεταποίησης των σιδηρούχων μεταλλευμάτων, της εξορυκτικής βιομηχανίας και της παραγωγής χαρτιού και χαρτονιού, υπόκεινται υποχρεωτικά στο εν λόγω σύστημα ανταλλαγής δικαιωμάτων. Στην ιστοσελίδα της ΕΕ θα βρείτε πληροφορίες για το σύστημα, τα μέτρα και τις κυρώσεις καθώς και τις νομοθετικές πράξεις που το συνοδεύουν. Κάποια ακόμη στοιχεία για την πορεία εφαρμογής του θα βρείτε στην σχετική ιστοσελίδα του WWF Eλλάς: http://climate.wwf.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=45

To Πρωτόκολλο του Κιότο
http://unfccc.int/kyoto_protocol/items/2830.php (Γλώσσα: αγγλικά)
Λίγα χρόνια μετά την  Σύμβαση-Πλαίσιο του ΟΗΕ για την Αλλαγή του Κλίματος, συντάχθηκε το Πρωτόκολλο του Κιότο που εξειδικεύει τους στόχους της Σύμβασης σε συγκεκριμένους και μετρήσιμους στόχους που πρέπει να επιτύχουν οι χώρες που το υπογράφουν. Το Πρωτόκολλο, σε αντίθεση με τη Σύμβαση, δεσμεύει νομικά τις χώρες που το προσυπογράφουν και αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο για την παγκόσμια κοινότητα για την αντιμετώπιση φαινομένου του θερμοκηπίου. Το Πρωτόκολλο του Κιότο τέθηκε σε ισχύ στις 16 Φεβρουαρίου 2005, ύστερα από την υπογραφή του από τη Ρωσία. Οι Η.Π.Α. αρνούνται συστηματικά να υπογράψουν το Πρωτόκολλο, παρόλο που αποτελούν τον μεγαλύτερο ρυπαντή παγκοσμίως.  Το Πρωτόκολλο εισάγει το εμπόριο δικαιωμάτων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου με στόχο τη μείωσή τους παγκοσμίως. Στην ιστοσελίδα αυτή θα βρείτε το αναλυτικό κείμενο του Πρωτοκόλλου, τις βασικές του δεσμεύσεις και την πορεία εφαρμογής του. Συνοπτικά κάποια στοιχεία για το περιεχόμενο και  την πορεία εφαρμογής του μπορείτε να δείτε στα ελληνικά στην σχετική ιστοσελίδα του WWF Ελλάς.
http://climate.wwf.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=62&Itemid=131

Σύμβαση πλαίσιο του ΟΗΕ για την Αλλαγή του Κλίματος
http://unfccc.int/2860.php (Γλώσσα: αγγλικά)
Η πρώτη συμφωνία μεταξύ χωρών σε όλο τον κόσμο για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής ήταν η Σύμβαση-Πλαίσιο του ΟΗΕ για την Αλλαγή του Κλίματος (UNFCCC). Η σύμβαση αυτή συζητήθηκε για πρώτη φορά το 1992 στη Συνδιάσκεψη του Ρίο Ντε Τζανέιρο στη Βραζιλία εφόσον αναγνωρίστηκε ότι αυτό που συμβάλλει στην Αλλαγή του Κλίματος, είναι οι ανθρώπινες δραστηριότητες. Στις 21 Μαρτίου του 1994 η σύμβαση τέθηκε σε ισχύ μετά τη δήλωση συμμετοχής 165 κρατών. Στην ιστοσελίδα αυτή θα βρείτε στοιχεία για την Αλλαγή του Κλίματος, το κείμενο της Σύμβασης αλλά και των σχετικών συμφωνιών που ακολούθησαν, τεχνικές αναφορές και αποφάσεις καθώς και στοιχεία για τη διαδικασία προσαρμογής των χωρών για την αντιμετώπιση της Αλλαγής του Κλίματος. Συνοπτικά κάποια στοιχεία για την Σύμβαση –Πλαίσιο στα ελληνικά μπορείτε να βρείτε στην σχετική ιστοσελίδα του WWF Ελλάς http://climate.wwf.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=61&Itemid=130 αλλά και στη σχετική ιστοσελίδα της εκστρατείας της Ε.Ε. για το κλίμα.
http://ec.europa.eu/environment/climat/campaign/fightingcc_el.htm.

^αρχή σελίδας

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ

 

Alliance to Save Energy – Energyhog.org – Παιχνίδια εξοικονόμησης ενέργειας
www.energyhog.org/adult/educators.htm (Γλώσσα: αγγλικά) 
Μια ιστοσελίδα για μικρούς και μεγάλους, για την εξοικονόμηση ενέργειας στο σπίτι, το γραφείο και το σχολείο, με πλούσιο εκπαιδευτικό υλικό, παιχνίδια, συμβουλές εξοικονόμησης ενέργειας και πολλά άλλα.

Department for Environment, Food and Rural Affairs, UK και άλλοι φορείς.
http://myabodo.com/ (Γλώσσα: αγγλικά)
Ένα παιχνίδι για το ενεργειακά σωστό σπίτι. Ο χρήστης μπορεί να επιλέξει το στυλ διακόσμησης του σπιτιού, τα υλικά, τον τρόπο διαχείριση των σκουπιδιών του και να δει τα αποτελέσματα των επιλογών του για το περιβάλλον. Ιδέες και πληροφορίες για εξοικονόμηση ενέργειας. Εντυπωσιακά γραφικά.

Δίκτυο Οικολογικών Σχολείων για την Ενέργεια
www.eco-schools.org/schools/brightideas.htm#Energy
Το δίκτυο των οικολογικών σχολείων και η ενέργεια. Τα προγράμματα που πραγματοποίησαν τα σχολεία του δικτύου.

Eργαστηριακό Κέντρο Φυσικών Επιστημών Ρεθύμνου
http://ec.europa.eu/environment/climat/campaign/index.htm (Γλώσσα: ελληνικά)
Απλά πειράματα και κατασκευές για την ενέργεια.

Ευρωπαϊκή Ένωση – «Εσύ Ελέγχεις την Αλλαγή Κλίματος»
http://ekfe.reth.sch.gr/index.php?option=content&task=view&id=36 (Γλώσσα: ελληνικά)
Η ιστοσελίδα της εκστρατείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Αλλαγή Κλίματος. Βασικές πληροφορίες, το έργο της Επιτροπής για την Αλλαγή Κλίματος, συμβουλές, παιχνίδια, υλικό για σχολεία, ενημέρωση, βίντεο κ.ά.
Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα είναι η σελίδα με βασικές ερωτήσεις και αντίστοιχες απαντήσεις: http://ec.europa.eu/environment/climat/campaign/ccqanda_el.htm

Eυρωπαϊκή Επιτροπή - Η Γωνιά του Παιδιού
http://www.managenergy.net/kidscorner/el/o11/climate_change.html (Γλώσσα: ελληνικά).
Μια ιστοσελίδα σχεδιασμένη ειδικά για παιδιά με πληροφορίες, παιχνίδια, διαγωνισμούς και πολλά άλλα σχετικά με την Αλλαγή του Κλίματος από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Ενεργειακό Κέντρο Περιφέρειας Κρήτης
http://www.crete-region.gr/greek/energy/  (Γλώσσα: ελληνικά)
Το Ενεργειακό Κέντρο της Περιφέρειας Κρήτης προσφέρει ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τους δασκάλους και τους μαθητές, για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ) και την Ορθολογική Χρήση Ενέργειας (ΟΧΕ).

EnergyQuest - CaliforniaEnergy Commission – Παιχνίδια εξοικονόμησης ενέργειας www.energyquest.ca.gov/ (Γλώσσα: αγγλικά) 
Μια αναζήτηση της χαμένης …ενέργειας. Ένα παιχνίδι για τους μικρούς μας φίλους αλλά και πληροφοριακό υλικό για μεγάλους, πάνω στη χρήση και την εξοικονόμηση ενέργειας.

Επιτροπή για την Προστασία του Περιβάλλοντος (US Environmental Protection Agency)
http://www.epa.gov/globalwarming/kids/ (Γλώσσα: αγγλικά)
Παιχνίδια, εκπαιδευτικό υλικό, επιστημονικές πληροφορίες, συμβουλές για παιδιά.

Information Administration - US Department of Energy - Energy Kid’s Page
www.eia.doe.gov/kids/  (Γλώσσα: αγγλικά) 
Στοιχεία και πληροφορίες για την ενέργεια, παιχνίδια, κουίζ, εκπαιδευτικό υλικό, γλωσσάρι κ.λπ.

ΚΑΠΕ - Εργαστήριο Ενέργειας
http://www.energolab.gr/index.asp?c=1 (Γλώσσα: ελληνικά)
Το Εργαστήριο Ενέργειας  είναι μια δημιουργία του ΚΑΠΕ για τα παιδιά, τους γονείς και τους δασκάλους τους με πολλά παιχνίδια και πληροφορίες.

ΚΕΕP – Πανεπιστήμιο του Wisconsin, Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα για την Ενέργεια
http://www.uwsp.edu/cnr/wcee/keep/ (Γλώσσα: αγγλικά)
Το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα για την Ενέργεια KEEP (Wisconsin K-12 Energy Education Program) δημιουργήθηκε για να προωθήσει την εκπαίδευση για την ενέργεια στο Wisconsin. Στην ιστοσελίδα θα βρείτε εκπαιδευτικό υλικό, πληροφορίες σχετικά με την ενέργεια, κ.ά.

Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Αρχάνων Ηρακλειού
http://kpe-archan.ira.sch.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=27&Itemid=42 (Γλώσσα: ελληνικά)
Περιγραφή προγράμματος με θέμα «Ενέργεια και Περιβάλλον» του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Αρχανών.

Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ιεράπετρας
http://kpe-ierap.las.sch.gr (Γλώσσα: ελληνικά)
Απλά πειράματα και κατασκευές για την ενέργεια.

Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Καστοριάς
http://kpe-kastor.kas.sch.gr/gr_index.htm  (Γλώσσα: ελληνικά)
Περιγραφή προγράμματος με θέμα «Ενέργεια και Περιβάλλον» του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Καστοριάς.

Μεγάλη Βρετανία-Πρόγραμμα για τις Επιπτώσεις της Αλλαγής Κλίματος (σε συνεργασία με άλλους φορείς).
http://www.climatechallenge.gov.uk (Γλώσσα: αγγλικά)
Στην ιστοσελίδα της εκστρατείας, εκτός από βασικές πληροφορίες για την Αλλαγή Κλίματος, θα βρείτε και ιδέες για το πώς να επικοινωνήσετε το ζήτημα, πώς να αναλάβετε δράση, καθώς και εκπαιδευτικά βίντεο.

Μεσόγειος SOS
http://www.medsos.gr/images/stories/PDFs/Epper_ideas1.pdf (Γλώσσα: ελληνικά)
Ιδέες για δραστηριότητες μέσα και έξω από την τάξη για την κλιματική αλλαγή (μελέτη πεδίου, χάρτης εννοιών, κ.λπ.).
Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα είναι η σελίδα http://www.medsos.gr/images/stories/PDFs/Epper_school_presentation.pdf όπου θα βρείτε μια Powerpoint παρουσίαση για την κλιματική αλλαγή με επεξηγηματικά σχέδια και εικόνες.

 

ΑΛΛΕΣ ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ

 

Beddington Zero Energy Developmenthttp://www.bioregional.com/programme_projects/ecohous_prog/bedzed/bedzed_hpg.htm (Γλώσσα: αγγλικά)
Το μεγαλύτερο οικολογικό «χωριό» της Μεγάλης Βρετανίας που υλοποιεί το όραμα ενός αειφορικού οικισμού.

Carpooling
http://www.carpooling.gr (Γλώσσα: ελληνικά)
Mια ανεξάρτητη πύλη που συνδέει τους ταξιδιώτες που κινούνται προς την ίδια κατεύθυνση. Φέρνει σε επαφή ανθρώπους που σχεδιάζουν να κάνουν το ίδιο ταξίδι και θέλουν να μοιραστούν τα έξοδά του.

Ελληνικός Συνεπιβατισμός
http://www.sinepivatismos.gr (Γλώσσα: ελληνικά)
Μια ακόμη ανεξάρτητη πύλη διαδικτύου για την προώθηση του συνεπιβατισμού (Carpooling).

Ενέργεια & Κλιματική Αλλαγή – blog
http://climatechangegr.wordpress.com (Γλώσσα: ελληνικά)
Ένα blog στα ελληνικά, με στοιχεία, ειδήσεις και αναλύσεις γύρω από το μεγαλύτερο πρόβλημα της εποχής μας, την Κλιματική Αλλαγή. Θα βρείτε πολλά δημοσιεύματα σχετικά με το θέμα

Σ.ΟΛ.ΑΡ. (Σύλλογος Ολιστικής Αρχιτεκτονικής και Οικολογικής Δόμησης)
http://www.s-ol-ar.gr/keimena.html
Η βιοκλιματική και ολιστική αρχιτεκτονική προτείνουν μια διαφορετική αντίληψη για την αρχιτεκτονική. Η ιστοσελίδα προσφέρει και πρακτικές πληροφορίες για την οικολογική δόμηση, τα δομικά υλικά που είναι φιλικά προς το περιβάλλον, τα φωτοβολταϊκά συστήματα, τον παθητικό δροσισμό κτιρίων, κ.ά.

WWF Ιnternational - Προσωπικές ιστορίες
http://www.panda.org/about_wwf/what_we_do/climate_change/problems/
people_at_risk/personal_stories/index.cfm
(Γλώσσα: αγγλικά)
Προσωπικές ιστορίες ανθρώπων από ολόκληρο τον κόσμο που  επηρεάζονται με τον ένα ή τον άλλο τρόπο από την Κλιματική Αλλαγή. Από τον οινοποιό στη Γερμανία μέχρι τη μαθήτρια στην Αλάσκα, κι από τον δύτη στην Αυστραλία μέχρι το δάσκαλο στην Ινδία, εκατομμύρια άνθρωποι ζουν καθημερινά τις επιπτώσεις της Αλλαγής του Κλίματος. Το WWF International μάλιστα, ενδιαφέρεται να ακούσει και τη δική σας, αν έχετε προσέξει κάποιες αλλαγές στο κλίμα της περιοχής σας, ή κάποιες επιπτώσεις στο περιβάλλον που μπορεί να οφείλονται σε αυτό.

^αρχή σελίδας

 

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ (με εξειδικευμένη δράση στην Αλλαγή Κλίματος)

Greenpeace
http://www.greenpeace.org/greece/
Πληροφόρηση για την εκστρατεία της οργάνωσης για την Αλλαγή Κλίματος, τις θέσεις και τη δράση της οργάνωσης.

Μεσόγειος SOS
http://www.medsos.gr/
H ιστοσελίδα της περιβαλλοντικής οργάνωσης Μεσόγειος SOS περιλαμβάνει ειδικό υποκεφάλαιο για την Κλιματική Αλλαγή και τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, το Πρωτόκολλο του Κιότο, πρακτικά διεθνών συναντήσεων κ.λπ.

Μεσογειακό Γραφείο Πληροφοριών για το Περιβάλλον, τον Πολιτισμό και την Αειφόρο Ανάπτυξη
http://www.mio-ecsde.org/ 
Η ιστοσελίδα του Μεσογειακού Γραφείου Πληροφοριών για το Περιβάλλον, τον Πολιτισμό και την Αειφόρο Ανάπτυξη περιλαμβάνει ειδικά θέματα ενέργειας.

WWF Ελλάς
http://climate.wwf.gr
H σελίδα του WWF «Το Κλίμα είναι στο Χέρι σου»

WWF International
http://www.panda.org/about_wwf/what_we_do/climate_change/index.cfm
H σελίδα του WWF Ιnternational για την Αλλαγή Κλίματος.

WWF UK
http://www.wwflearning.co.uk/
Η ιστοσελίδα του WWF UK (Μεγάλης Βρετανίας), ειδικά για τους εκπαιδευτικούς, περιλαμβάνει σχετικό εκπαιδευτικό υλικό, δραστηριότητες, προγράμματα, πληροφορίες, συνδέσεις και πολλά ακόμα.

WWF Σκωτίας
http://www.scotlandsfootprint.org/
Το WWF Σκωτίας έχει δημιουργήσει ένα ειδικό εκπαιδευτικό πακέτο για να μετράει το παγκόσμιο αποτύπωμα (ενεργειακό και όχι μόνο) της Σκωτίας. Από εδώ μπορείτε να πάρετε κι εσείς ιδέες. Περιλαμβάνει και πολλά χρήσιμα στοιχεία για την ενέργεια.

^αρχή σελίδας

 

ΒΙΝΤΕΟ (όλα τα βίντεο είναι στα αγγλικά) - DVD

PROPER EDUCATION
http://www.youtube.com/watch?v=CivLKzRo48Y
Μια διαφορετική “φιλοκλιματική” εκδοχή του διάσημου τραγουδιού των Pink Floyd “We don’t need no education” από τον DJ Eric Prydz. Άλλωστε όπως λέει και το βίντεο, “You don’t need an education to save the planet!” (Διάρκεια: 3’32’’)

BBC DOCUMENTARIES
http://www.bbc.co.uk/bbcfour/documentaries/features/climate-shorts.shtml
8 ντοκιμαντέρ μικρού μήκους του BBC για την αλλαγή του κλίματος και τις επιπτώσεις της σε διάφορα μέρη του κόσμου.

AN INCONVENIENT TRUTH
http://www.filmeducation.org/aninconvenienttruth/index.html
Αποσπάσματα από το βραβευμένο με Όσκαρ ντοκιμαντέρ του Al Gore “Μια ενοχλητική αλήθεια” για την Αλλαγή του Κλίματος. Συνοδεύεται από δραστηριότητες για όσους δουν την ταινία. Μπορείτε βέβαια να χρησιμοποιήσετε μόνο αυτό το κομμάτι από το “An inconvenient truth” που εξηγεί σχηματικά και με χιούμορ, τι ακριβώς συμβαίνει
http://www.youtube.com/watch?v=QLW2T3QgJc0  

Act on CO2
http://www.climatechallenge.gov.uk/multimedia/film7.html
Ένα πολύ ωραίο και σύντομο (2’) βιντεάκι από τη Βρετανική Κυβέρνηση. Ακόμα και χωρίς λόγια, το μήνυμα είναι αρκετά σαφές.

Al Gore global warming testimony
http://www.youtube.com/watch?v=Yo7rmajxxnc
Η μαρτυρία του Al Gore στο Κογκρέσο για την υπερθέρμανση του πλανήτη. (Διάρκεια: 37’)

Greenpeace frog ad
http://youtube.com/watch?v=xAiDxV_xQPU
Ένα πολύ ωραίο και πολύ σύντομο σποτάκι της Greenpeace για την υπερθέρμανση του πλανήτη. (Διάρκεια: 1’19’’)

Greenpeace car ad
http://www.youtube.com/watch?v=oMl9DOA_Dzg
Ένα επίσης πολύ σύντομο σποτάκι της Greenpeace για τα ενεργοβόρα και ρυπογόνα αυτοκίνητα και τελικά για το τί λέει το αυτοκίνητό μας για εμάς. (Διάρκεια: 1’28’’)

Home Sweet Home
http://www.youtube.com/watch?v=TaBoLqds-Bg&mode=related&search=
Μια εκδοχή animation για το πώς έχουμε καταντήσει τον πλανήτη μας και πώς θα μπορούσαμε να τον σώσουμε, με εξοικονόμηση ενέργειας, ΑΠΕ κ.λπ.

 

 

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

*όπου ΖΝΧ: ζεστό νερό χρήσης

Πηγή για τα παραπάνω σχήματα: Eurostat Statistical Office of the European Communities

Πηγή: Annual Energy Outlook 2007 with Projections to 2030, Energy Information Administration DOE, World Energy Outlook 2007, IEA

Πηγή: Climate Change 2007: The Physical Science Basis—Summary for Policymakers

Πηγή: International Energy Agency

Πηγή: International Energy Agency

Πηγή: a b World Energy Intensity: Total Primary Energy Consumption per Dollar of Gross Domestic Product using Purchasing Power Parities, 1980-2004, Energy Information Administration, U.S. Department of Energy (ανακτήθηκε στις 3 Απριλίου 2007)

Πηγή: International Energy Agency

Πηγή: International Energy Agency

Για περισσότερα στοιχεία:

Energy Information Administration, International Energy Outlook, 2007

IAEA, Energy, Electricity and Nuclear Power Estimates for the Period up to 2030, 2006

International Energy Agency, Key World Energy Statistics, 2006

ΚΑΠΕ, Energy Efficiency Policies and Measures in Greece, 2006

ΚΑΠΕ, Σχέδιο Δράσης Ενεργειακής Απόδοσης, 2007

^αρχή σελίδας

 

 

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Eλληνόγλωσση

Βασάλα, Π., Ο τόπος μου, Καλειδοσκόπιο, Αθήνα 2007

Βασάλα, Π., Mελέτες πεδίου στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση στο πλαίσιο των σχολικών περιπάτων στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, στο: 3ο Πανελλήνιο Συνέδριο Εκπαίδευση για την Αειφορία και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Κοινωνία – Οικονομία – Περιβάλλον – Πολιτισμός (3η Συνεδρία-Έρευνες 2007/10-11-07, σελ. 1-5), Π.Ε.ΕΚ.Π.Ε., Αθήνα 2007

Βασάλα, Π., Το debate ως εκπαιδευτική τεχνική στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, Εκπαίδευση Ενηλίκων, 7 (2006), σελ. 23-30

Βασάλα, Π. & Φλογαΐτη, Ε., Ο κόσμος της Θάλασσας. Διαθεματική προσέγγιση, εναλλακτικές διδακτικές τεχνικές και σχέδια εργασίας, Μεταίχμιο, Αθήνα 2004

Βασάλα, Π. & Φλογαΐτη, Ε., Ο καταιγισμός ιδεών ως διδακτική τεχνική για την προσέγγιση των περιβαλλοντικών προβλημάτων, στο: Κ. Νικολάου (επιμ.), 1ο Περιβαλλοντικό Συνέδριο Μακεδονίας, Πρακτικά (σελ. 444-450), Θεσσαλονίκη 2002

Γκορ, Α., Μια Ενοχλητική Αλήθεια, Η Καθημερινή, Αθήνα 2007

The Economist, Αφιέρωμα: Ο Πλανήτης...Φλέγεται, τ. 32, Η Καθημερινή-Ειδικές Εκδόσεις, Αθήνα 2006

Europa, Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Πώς εξαρτάται από εσένα η αλλαγή του κλίματος; Ανακτήθηκε στις 28 Μαρτίου 2007 από: http://ec.europa.eu/environment/climat/campaign/switchoff_el.htm

Frey, K., H Μέθοδος Project, Κυριακίδη, Θεσσαλονίκη 1986

Λιαράκου, Γ., & Φλογαΐτη, Ε., Από την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση στην Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη, Νήσος, Αθήνα 2007

Ματσαγγούρας, Η., Η Διαθεματικότητα στη Σχολική γνώση, Gutenberg, Αθήνα 2003

Ματσαγγούρας, Η., Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και μάθηση, Γρηγόρης, Αθήνα 1987

Παπαδημητρίου, Β., Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και Σχολείο, Τυπωθήτω, Αθήνα 1998

Τσιγγάνας, Θ., Σε νέα περίοδο ξηρασίας η Ελλάδα. 15 μεγάλες ξηρασίες σε 150 χρόνια, Η Καθημερινή (20 Μαΐου 2007), σελ. 6

ΥΠ.Ε.Π.Θ.-Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, Οδηγός για την Εφαρμογή της Ευέλικτης Ζώνης Καινοτόμων Δράσεων (Βιβλίο για τον Καθηγητή), ΥΠ.Ε.Π.Θ.-Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, Αθήνα 2001

ΥΠ.Ε.Π.Θ.-Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, Οδηγός για την εφαρμογή της Ευέλικτης Ζώνης (Βιβλίο για το Δάσκαλο), ΥΠ.Ε.Π.Θ.-Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, Αθήνα 2001

WWF Eλλάς, http://climate.wwf.gr/

Φλογαΐτη, Ε., & Βασάλα, Π., Εναλλακτικές διδακτικές τεχνικές στο σύγχρονο σχολείο, Μεταίχμιο, Αθήνα (υπό έκδοση)

Φλογαΐτη, Ε., Εκπαίδευση για το Περιβάλλον και την Αειφορία, Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα 2006

Φλογαΐτη, Ε., Το παιδαγωγικό υλικό στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, Πανελλήνιο Συμπόσιο Σχεδιασμός και Παραγωγή Παιδαγωγικού Υλικού για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, Πρακτικά (σελ. 107-118), Λιβάνης, Αθήνα 2003

Φλογαΐτη, Ε., & Βασάλα, Π., (επιμ.), Το Ενεργειακό Ζήτημα. Εκπαιδευτικό υλικό για το Γυμνάσιο και το Λύκειο, Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα 1999

Φλογαΐτη, Ε., Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα 1998

Φλογαΐτη, Ε. (επιμ.), Περιβαλλοντική Εκπαίδευση στο Δημοτικό Σχολείο, WWF Ελλάς-Ίδρυμα Μποδοσάκη, Αθήνα 1995

Χρυσαφίδης, Κ., Βιωματική- Επικοινωνιακή Διδασκαλία. Η εισαγωγή της μεθόδου Project στο σχολείο, Gutenberg, Αθήνα 1994

Ξενόγλωσση

Allen, M., Ingram, W., & Stainforth, D., Constraints on future changes in climate and the hydrologic cycle, Nature 419 (2002), σελ. 224-232

Birney, A., Pathways to Change, WWF UK, Surrey 2005

Cox, J. D., Η κατάρρευση του κλίματος, Ενάλιος, Αθήνα 2007

Edwards, P., Watts M. & West A., Making the Difference: Environmental Problem-solving Approach to Environmental Concerns, WWF UK 1990

Elliot, J., An Introduction to Sustainable Development, Routledge, London 1993

European Commission, Energy in Europe. European Energy to 2020, (Special Issue), Directorate General for Energy (DG XVII), 1996

Fien, J., Environmental Education: A Pathway to Sustainability?, Deakin University Press, Geelong 1993

Henson, R., The Rough Guide to Climate Change,  Rough Guide, 2006

Hoffert, M.I., & Covey, C., Deriving global climate sensitivity from paleoclimate reconstructions , Nature 260 (1992), σελ. 573-576

Hren, B.,  & Birney, A.,  Pathways: A Development Frame Work for School Sustainability, WWF UK, Surrey 2005

Inman, S., &  Rogers, M. (eds), Building a Sustainable Future: Challenges for Initial Teacher Training, WWF UK, Surrey 2005

Intergovernmental Panel on Climate Change (IPCC), Working Group I Workshop on Climate Sensitivity Paris, France, 26-29 July 2004. Ανακτήθηκε στις 30 Μαρτίου 2007 από: http://ipcc-wg1.ucar.edu/meeting/CSW/product/CSW_Report.pdf

Intergovernmental Panel on Climate Change (IPCC), Expert Meeting on Emissions Scenarios, M. Hoogwijk (ed.), 12-14 January 2005, Meeting Report Washington DC. Ανακτήθηκε στις 20 Μαρτίου 2007 από: http://www.ipcc.ch/pdf/supporting-material/expert-meeting-2005-01.pdf

Intergovernmental Panel on Climate Change (IPCC), Meeting Report of the Joint IPCC/TEAP Expert Meeting on Options for the Limitation of Emissions of HFCs and PFCs, Petten, The Netherlands, 26-28 May 1999. Ανακτήθηκε στις 30 Μαρτίου 2007 από: http://arch.rivm.nl/env/int/ipcc/docs/IPCC-TEAP99/index.html

Intergovernmental Panel on Climate Change (IPCC), Climate Change 2007: Impacts, Adaptation and Vulnerability, IPCC, Cambridge University Press. Ανακτήθηκε στις 30 Μαρτίου 2007 από: http://www.gtp89.dial.pipex.com/intro.pdf

Intergovernmental Panel on Climate Change (IPCC), A multi-millennia perspective on drought and implications for the future CLIVAR/PAGES/IPCC Workshop 18-21 November 2003, Tuscon, Arizona. Ανακτήθηκε στις 26 Μαρτίου 2007 από: http://www.ipcc.ch/meetings/ar4-workshops-express-meetings/tucson-november-2003.pdf

Kearsey, J. (ed.), Environmental pathways through science series, Longman, London 1993

National Research Council, Abrupt Climate Change: Inevitable Surprises, National Academy Press, Washington, D.C. 2002

Novak, J. D., & Canas, A. J., The Theory Underlying Concept Maps and How to Construct Them, Technical Report IHMC CmapTools 2006-01, Florida Institute for Human and Machine Cognition. Ανακτήθηκε στις 26  Μαρτίου 2007 από: http://cmap.ihmc.us/Publications/ResearchPapers/TheoryUnderlyingConceptMaps.pdf.

Orion, N., A model for the development and implementation of field trips as an integral part of the science curriculum,School, Science and Mathematics, 93 , 6(1993), σελ. 325-331

Redclift, M. (ed.), Sustainability, Routlege, London 2000

Sage, J., Goodier, A., Mohan, H., & Pye, E., Making use of Renewable Energy, The Association for Science Education, UK 1994

Sage, J., Goodier, A., Mohan, H., & Pye, E., Managing Energy, The Association for Science Education, UK 1994

Sage, J., Goodier, A., Mohan, H., & Pye, E., Cars and the Environment, The Association for Science Education, UK 1994

Sage, J., Goodier, A., Mohan, H., & Pye, E., Energy Transfer from source to load, The Association for Science Education, UK 1994

Sage, J., Goodier, A., Mohan, H., & Pye, E., Developing Food Products, The Association for Science Education, UK 1994

Sauve, L. Pour une education relative a l’environnement, Guerin, Montreal/Eska, Paris 1994

Science Across the World, Global Solar Partners. Energy for the 21st Century, The Association for Science Education, UK 1994

Silberman, Μ., Αctive Training, Pfeiffer/Jossey-Bass, San Francisco, CA 1998

Stott, P., & Kettleborough, J., Origins and estimates of uncertainty in predictions of twenty-first century temperature rise, Nature 416 (2002),σελ. 723-726

Symons, G., A Window to the Future, WWF UK, Surrey 1995

The Keystone Center, Climate Status Investigations. An Interdisciplinary Curriculum Module For Middle School, Grades 5-8. Ανακτήθηκε στις 30 Μαρτίου 2007 από: http://www.keystonecurriculum.org.

The Keystone Center, Climate Status Investigations. An Interdisciplinary Curriculum Module For  High School,  Grades 9-12. Ανακτήθηκε στις 30 Μαρτίου 2007 από: http://www.keystonecurriculum.org.

The North American Association for Environmental Education, Environmental Education Materials: Guidelines for Excellence (1996, revised 2004). Ανακτήθηκε στις 25 Νοεμβρίου 2006 από: http://www.naaee.org/npeee/materials.php

Trenberth, K., Overpeck, J., & Solomon, S., Exploring drought and its implications for the future. Eos, 85 (2004), No. 3, 20 Jan. 2004

UNEP, The Ozone Story, UNEP, Nairobi 1998

Van Ments, M., The effective use of role-play: A handbook for teachers and trainers, Nichols Publishing, New York, Kogan Page, London 1989

Widdowson, J., Making one world, ENFO, Dublin 1990

WWF International,, http://www.panda.org/about_wwf/what_we_do/climate_change/index.cfm

WWF UK, http://www.wwflearning.org.uk/wwflearning-home/resource-centre

^αρχή σελίδας

 

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

*όπου ΖΝΧ: ζεστό νερό χρήσης

Πηγή για τα παραπάνω σχήματα: Eurostat Statistical Office of the European Communities

Πηγή: Annual Energy Outlook 2007 with Projections to 2030, Energy Information Administration DOE, World Energy Outlook 2007, IEA

Πηγή: Climate Change 2007: The Physical Science Basis—Summary for Policymakers

Πηγή: International Energy Agency

Πηγή: International Energy Agency

Πηγή: a b World Energy Intensity: Total Primary Energy Consumption per Dollar of Gross Domestic Product using Purchasing Power Parities, 1980-2004, Energy Information Administration, U.S. Department of Energy (ανακτήθηκε στις 3 Απριλίου 2007)

Πηγή: International Energy Agency

Πηγή: International Energy Agency

Για περισσότερα στοιχεία:

Energy Information Administration, International Energy Outlook, 2007

IAEA, Energy, Electricity and Nuclear Power Estimates for the Period up to 2030, 2006

International Energy Agency, Key World Energy Statistics, 2006

ΚΑΠΕ, Energy Efficiency Policies and Measures in Greece, 2006

ΚΑΠΕ, Σχέδιο Δράσης Ενεργειακής Απόδοσης, 2007

^αρχή σελίδας